Chefsassistent till fordonsindustrin!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en positiv, service-minded och handlingskraftig person som trivs i en koordinerande och supporterande roll? Har du administrativ erfarenhet och vill vara en del av en global arbetsmiljö med många kontaktytor? Vi på Adecco söker nu en driven och framåt Chefsassistent till vår globala kund inom fordonsindustrin i Göteborg!

Publiceringsdatum
2018-04-04

Om tjänsten
Som Chefsassistent kommer du arbeta i en global och öppen miljö där ditt övergripande ansvar är att bistå med högkvalitativ administrativ support till en eller flera chefer. I tjänsten kommer du arbeta med att effektivisera och förbättra administrativa rutiner genom att bland annat strukturera upp stöd och uppföljningsplaner. Vidare kommer du arbeta med mail-och kalenderhantering, resebokningar och framtagning av presentationsmaterial. I rollen som Chefsassistent kommer du även koordinera och samordna möten och evenemang.

I din roll som Chefsassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Förbättring och effektivisering av administrativa rutiner.
• Planera och samordna möten, evenemang och resor.
• Ta fram presentationsmaterial och andra typer av dokument.
• Assistera chefer i deras dagliga arbete så som med kalenderhantering, resebokningar, resekostnader, besök etc.

Om dig
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som Chefsassistent, Administrativ assistent, Kontorskoordinator eller liknande. Eftersom vår kund arbetar globalt kommer du ha kontaktytor över hela världen, det är därför viktigt att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du behöver också ha god datorvana samt ha lätt för att sätta dig in i nya system.

Vidare ser vi att du har en stark känsla för service och tycker om att arbeta i en tempofylld miljö. Du trivs bra med att ha varierande arbetsuppgifter och ställs gärna inför nya utmaningar där du får ta ansvar och nyttja din kreativitet. För att lyckas i tjänsten behöver du vara driven, flexibel, ha ett strukturerat arbetssätt och kunna hantera oväntade situationer. Du innehar således en god planeringsförmåga och är van vid att arbeta proaktivt. Slutligen tycker du om att bygga goda relationer, är kommunikativ och värderar ett bra samarbete.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare administrativ erfarenhet.
• Flytande engelska och svenska i tal och skrift.
• God kommunikativ-och samarbetsförmåga.
• Trivas bra i en tempofylld global miljö.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen
Tjänsten som Chefsassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med pågår uppdraget initialt till 2018-12-31. För rätt person finns goda chanser till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och arbetar på plats hos vår kund på Lindholmen.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson via 031-725 45 38.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4061776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: