Chefsassistent på deltid till global kommunikationsavdelning!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Söker du ett arbete på deltid (50-75%) och har erfarenhet av att arbeta som assistent sedan tidigare? Är du grym på administration och service samt är en positiv, effektiv, noggrann och handlingskraftig person? Besitter du dessutom en god kommunikativ förmåga och vill du utvecklas i en ledande global koncern inom fordonsindustrin? Då är det dig vi söker!

Publiceringsdatum
2017-09-22

Om tjänsten
Som chefsassistemt kommer du att arbeta i en global kontext och i en stöttande funktion mot Senior Vice President Corporate Strategy and Communications i första hand. Din roll innefattar att supportera med administrativa arbetsuppgifter kopplade till chefens dagliga verksamhet. Du kommer att arbeta på 50-75% och dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att hantera chefens kalender, boka samt förbereda möten, resehantering, fakturering, koordinering och kostnadsrapportering. Vidare kan du också vid behov komma att få stötta hela avdelningen med administrativa uppgifter. Rollen innebär en varierad och spännande vardag där du kommer att ha flera olika ansvarsområden. I arbetet som chefsassistent går en del av arbetsdagen ut på att kommunicera över gränser och du kommer att kommunicera med personer från olika delar av organisationen och från hela världen och representerar din avdelning både internt och externt.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer bestå av:
• Kalenderhantering
• Mötesbokningar och förberedelser inför möten
• Resebokningar
• Administrera fakturor
• Kommunicera med interna och externa intressenter
• Diverse administrative uppgifter kopplat till chefens dagliga arbete

Du kommer att arbeta som konsult för Adecco på ett välkänt, globalt bolag inom fordonsindustrin med placering i Arendal, Hisingen. Tjänstens omfattning är på deltid och arbetsdagarna är flexibla. Uppdraget är tänkt att starta så snart som möjligt och pågår initialt fram till årsskiftet. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas och skapa värdefulla kontakter och erfarenheter inför framtiden!

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som assistent sedan tidigare och som vill utvecklas i rollen som chefsassistent i en stor internationell koncern.. Du trivs i en internationell miljö och kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska. Erfarenhet inom fordonsindustrin värderas högt såväl som kunskap i olika företagsspecifika system.

Som person är du prestigelös, flexibel, kommunikativ och strukturerad samt är van vid att ta initiativ och arbeta självständigt. Eftersom du kommer arbeta i en stöttande roll är det viktigt att du är lyhörd och tycker om att hjälpa andra.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av att arbeta i en supporterande roll
• Administrativ erfarenhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Om anställningen
Tjänsten som chefsassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Vi föredrar ansökningshandlingar på engelska!

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Julia Algotsson på julia.algotsson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Algotsson julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3714842

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: