Chefsassistent inom juridik till internationellt bolag!
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Chefsassistent inom juridik till internationellt bolag!" (publicerad 2015-12-15) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Som chefsassistent kan du se fram emot en varierande arbetsdag där snabba lösningar och kreativa idéer alltid behövs. Vi söker nu en person med hög integritet och professionalism, god förmåga att prioritera och vana att arbeta i en miljö i ständig förändring!
Hur ser din arbetsdag som chefsassistent ut?
Som chefsassistent kommer du vara en del av ett globalt juridiskt team med uppgift att ge juridisk affärsrådgivning och administrativt stöd till affärsenheterna och företagets stabsfunktioner.
Du kommer att ge stöd till en grupp jurister vilket innefattar:
• Läsa och korrigera avtal
• Fakturahantering
• Kalenderhantering och samordning av e-post
• Bokning av resor och hantering av reseräkningar
• Dokumenthantering
• Förberedelse av presentationer
• Mötesbokningar
• Posthantering
• Arkivering i databas
• IT-stöd
Vidare kommer du att hantera diverse administration för avdelningen i stort. Du förväntas även supportera andra i deras datoranvändande samt ha en koordinerande roll kring behörigheter, beställningar och liknande inom IT. I arbetet som chefsassistent går en del av arbetsdagen ut på att kommunicera över gränser och du kan prata med människor från olika delar i organisation och från hela världen och representerar din avdelning både internt och externt. Språkbruket är juridisk affärsengelska och svenska vilket gör att det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift.
Uppdraget påbörjas i mitten av decemer och pågår till slutet av juni 2016 med möjlighet till förlängning. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund i Göteborg.
Vem trivs här?
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av arbete som chefsassistent och/eller som administrativ assistent. Har du erfarenhet av arbete på en juridiskt avdelning eller en advokatbyrå är det högst meriterande. Du trivs i en internationell och mångkulturell miljö och har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Du är van vid att använda juridiskt språkbruk och uttrycker dig professionelt.
Som person har du hög integritet samt förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du som är van vid att arbeta under hög belastning och under snabba förändringar kommer att trivas på din nya arbetsplats. Är du en noggrann och ordningsam person som har en förmåga att planera och organisera kommer att göra succé på din nya arbetsplats. Du är en stark lagspelare, flexibel och serviceinriktad. Din goda datorvana och kunskap i bland annat MS Office, SRM och SAPR3 samt andra administrativa system kommer att göra dig värdefull på den här avdelningen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adeccos kontor Automotive Professionals i Göteborg rekryterar tjänstemän till fordonsindustrin inom områdena ekonomi, logistik, inköp, HR och administration. Adecco är auktoriserat.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig via formuläret nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid, heltid
Publiceringsdatum2015-12-01ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-02
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
Johanna.Lyden@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2554817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.