Chefsassistent
Lerums kommun, Verksamhetsstöd / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun, Verksamhetsstöd i Lerum Sektor samhällsbyggnad söker nu en chefsassistent som i huvudsak kommer att arbeta direkt mot sektorchef. Tjänsten kommer att tillhöra enheten Verksamhetsstöd, vilken har en central funktion för sektorn med olika roller inom bland annat administration och verksamhetsutveckling.
Verksamhetsstöd bildades i februari 2019 och består idag av sju medarbetare med behovet att på sikt bli fler och kunna erbjuda stöd till sektorn inom fler områden.
Publiceringsdatum2019-05-17ArbetsuppgifterSom chefsassistent kommer du att ha olika och varierande arbetsuppgifter för att i första hand stödja sektorschef. Du kommer att ansvara för mötesbokningar, planering av möten samt vara sekreterare i olika forum. Du kommer även att, utifrån mötesanteckningar, fördela och följa upp aktuella uppdrag, genomföra utredningsarbeten, ta fram beslutsunderlag och material för presentation samt samordna och sammanställ olika frågeställningar från exempelvis politik och revisorer. Du kommer ha rollen som ersättare för sektorns registrator vid dennes frånvaro. I den rollen ingår att skapa ärenden i vårt politiska ärendehanteringssystem, diarieföra och arkivera handlingar. Du kommer, som ordinarie ansvar, att ha hand om anmälningar av ärenden till kommunstyrelse och utskott för sektorn samt uppföljning av fattade beslut. Vidare kommer du ha en viktig roll i att utveckla den administrativa processen gällande ärendehantering till politiken.
KvalifikationerDu har högskolekompetens och erfarenhet av administrativt arbete sedan tidigare. Du tycker om att lära dig nya verksamhetssystem och hanterar Outlook, Officepaketet och Platina med god vana. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Du är prestigelös, självgående och nyfiken samtidigt som du har hög integritet. Du arbetar för att skapa struktur och ordning, kan hantera att ha flera olika arbetsuppgifter och kunna prioritera bland dessa. Du har lätt för att skapa nya kontakter, samarbeta och bygga förtroende. Vidare är du kommunikativ och drivs av viljan att ge god service.
Intervjuer kan komma att påbörjas innan annonstiden gått ut.
ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.
Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.
Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-02
Ange följande referens när du ansöker: A870119
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarolina Eriksson 0302-522018
Annika Sjöberg 0302-521220
FöretagLerums kommun, Verksamhetsstöd
AdressLerums kommun, Verksamhetsstöd
Box 225
44380 Lerum
KontorsadressBrobacken 1 Lerum
Jobbnummer 4795523
Observera att sista ansökningsdag har passerat.