Chefsassistent

Novare Potential AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Potential AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Tyresö, Sigtuna eller i hela Sverige

Vi söker en serviceinriktad Chefsassistent till Museichefen.



Om uppdraget:

Som chefsassistent är du ett personligt och nära stöd till Museichefen. Du ansvarar för en stor del av museets administration, hanterar relationen till ett antal externa parter och hjälper chefen i personaladministration. En stor del av din tid läggs på förberedelser och efterarbete i samband med möten, projekt och evenemang av olika slag på uppdrag av museichefen.

I tjänsten ingår även att assistera Magasin III's styrelse samt museets styrelseordförande.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Bistå museichefen med administration samt koordination och organisation av arbetet på arbetsplatsen
Kontaktperson för och samordnare av möten med externa parter
Koordination av frågor gällande fastigheten.
Ansvara för att skriva protokoll på möten
Ansvara för olika typer av avtal, dokument och presentationer
E-postadministration (museets info-mail)
Ansvara för eventplanering
Vara behjälplig med vissa personalfrågor
Söka och samla in data, sammanställa rapporter och följa upp planer och aktiviteter
Hantering av fakturor, lönerapporteringar, kreditkortsredovisningar mm
Utveckling av administrativa rutiner

Vi söker en person som :

Har kunskaper inom ekonomiadministration och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Är bra på att organisera, strukturera och prioritera på ett effektivt sätt
Är noggrann, tar egna initiativ och fullt ansvar för alla dina uppgifter
Är serviceinriktad med ett proaktivt fokus
Har hög integritet
Är en god kommunikatör
Har mycket goda datorkunskaper, främst inom Mac OS-program
Obehindrat hanterar svenska och engelska i tal och skrift

Vi ser att du gillar högt tempo, varierade uppgifter, och är intresserad av administrativa utmaningar och de nya digitala arbetssätten. Relationen till museichefen bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2018-06-26

Utbildningsbakgrund
Minimikravet är gymnasial kompetens, men ytterligare utbildning med exempelvis administrativ inriktning eller relaterad arbetslivserfarenhet är meriterande.
Kunskaper inom konst är inget krav men vi ser gärna att du är intresserad av området.

Tjänsten är på heltid (100%) under en visstidsanställning på 12 månader. Du kommer i huvudsak att arbeta på Magasin III i Stockholm. Tillträde är 1:a September 2018. Vid frågor maila: afaaf.naddour@novarepotential.se

Om Magasin III:

Magasin III, Museum & Foundation for Contemporary Art, är ett privat museum för samtida konst som grundades 1987 och ligger i Stockholms Frihamn. Den publika verksamheten hålls stängd juni 2017 - ca årsskiftet 2019/2020. Under den tiden arbetar organisationen med interna projekt och ett omfattande förändringsarbete.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 12 månader

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-01
Ange följande referens när du ansöker: novarepotential208
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Potential AB

Adress
Novare Potential AB
Blasieholmsgatan 4B
11148 Stockholm

Kontorsadress
Blasieholmsgatan 4B

Jobbnummer
4221896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Potential AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Potential AB: