Chefsadministratör till andra kammaren, EBM2017-774

Ekobrottsmyndigheten / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm, Uppsala, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Till våra tre ekobrottskammare i Stockholm inrättar vi nu tre nya tjänster som chefsadministratör. Som chefsadministratör blir du ett stöd för kammarledningen i administrativa frågor och del av kammarens ledningsgrupp. Inom kammarledningen ansvarar du för ledningen av det administrativa arbetet vid kammaren och arbetar för en administration som stöder övrig personal i deras arbete. Du ska tillsammans med övriga kammarledningen styra enheten mot uppställda mål och skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö. Som chefsadministratör fungerar du som närmaste chef för kammarens administrativa personal och är därmed arbetsgivarrepresentant.

Då tjänsterna som chefsadministratör är nyinrättade så förväntas du ha förmåga att skapa struktur och rutiner samt vara lyhörd för verksamhetens behov kring den nya rollen. Tillsammans med de två andra chefadministratörerna och övriga ledningsgruppen har du ett viktigt uppdrag att skapa arbetssätt och rutiner för en kammaröverskridande samverkan avseende det administrativa arbetet för att på bästa sätt använda verksamhetens resurser och skapa enhetlighet i arbetet.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

personalansvar, vilket bland annat innefattar arbete med personalplanering, avtals- och arbetsmiljöfrågor samt löne- och personalrapportering i detta ingår exempelvis semester planering och kontroll av sjukfrånvaro samt rekrytering av administrativ personal
att du leder och fördelar arbetet på kansliet, varför det är viktigt att du har eller får förståelse om administratörernas arbete och de system som används på åklagarkammaren
att sköta uppföljningar, statistik och liknande som rör kammarens verksamhet
att delta i planeringen av, och sköta protokollföring vid, olika möten på kammaren såsom kammarmöte och APT samt kammarkonferenser etc.
att hålla medarbetar- och lönesamtal med kammarens administrativa personal
visst operativt arbete med kammarens ärenden
i övrigt biträda kammarledningen med framtagning av underlag
I flera av ovan redovisade arbetsuppgifter förutsätts en nära samverkan med övriga chefsadministratörer på orten för att den administrativa verksamheten i Stockholm skall fungera på bästa möjliga sätt.

Publiceringsdatum
2017-09-20

Kvalifikationer
Minst tre års kvalificerat administrativt arbete
Kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift
Kunna uttrycka dig på engelska i tal och skrift
Fullgjord gymnasieutbildning eller annan motsvarande utbildning
Goda kunskaper i word, excel, powerpoint
Övrigt goda IT-kunskaper med förmåga att snabbt kunna sätta sig in i nya system och programvaror
Svenskt medborgarskap
Meriterande

Kunskaper i Cåbra och Dur2 (särskilt meriterande)
Erfarenhet av att arbeta inom rättsväsendet (särskilt meriterande)
Tidigare erfarenhet av personalansvar eller att leda andra (särskilt meriterande)
Eftergymnasial utbildning på högskolenivå som är relevant för tjänsten
Personliga egenskaper och förmågor

Vi söker en driven person som är van att ta ansvar, arbeta självständigt och som har intresse av, och förmågan att, leda andra. För att lyckas i ditt ledarskap så behöver du vara rak och tydlig samtidigt som du har ett prestigelöst förhållningssätt till dina chefskollegor och medarbetare.

Ovan nämnda förmågor och egenskaper kommer tilläggas särskild vikt vid bedömningen av lämplighet för tjänsten.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens chefs- och medarbetarpolicy, EBM-modellen .

Tjänsten är en tillsvidareanställning, sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Då tjänsten är placerade i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske innan anställning.

Information om anställningen lämnas av kammarchef Anna Karin Hansen tfn 010-562 90 19 eller personalspecialist Per Björkman tfn 010-562 91 78. Fackliga företrädare är för SACO-S Jonatan Meyer tfn 010-562 93 78, för ST Robert Nuse tfn 010-562 90 56 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.

Välkommen med din ansökan via "skicka din ansökan!" senast 13 oktober 2017.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Företag
Ekobrottsmyndigheten

Adress
Ekobrottsmyndigheten
Box 22098
10422 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 14

Jobbnummer
3708679

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: