Chefsadministratör - inriktning personal
Linköpings Tingsrätt / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Linköpings Tingsrätt i Linköping VERKSAMHETSBESKRIVNING
Linköpings tingsrätt, Hyres- och arrendenämnden i Linköping och Förvaltningsrätten i Linköping är samlokaliserade med moderna och ändamålsenliga lokaler på Garnisonen. Domstolarna har administrativt samarbete med gemensam växel och reception samt expeditionsvaktsgöromål. Vi är f.n. totalt 100 anställda. I februari 2011 flyttar Förvaltningsrätten in i nya tillbyggda lokaler och då räknar vi med att domstolarna tillsammans kommer att ha ca 120 medarbetare. Den sammanlagda budgetomslutningen är cirka 80 miljoner kronor varav cirka 85 % utgör personalkostnader.
Publiceringsdatum2010-10-18ArbetsuppgifterDen administrativa enheten kommer att bestå av tre personer förutom chefsadministratören. Dina ansvarsområden som chef på enheten är löpande personaladministration för personal och nämndemän, kursadministration och löpande ekonomiadministrativa frågor som fakturahantering inköp och utbetalningar i den administrativa verksamheten. Enheten svarar också för myndighetens administrativa diarium, den interna informationen via intranätet samt biblioteks och arkivfrågor.
I ditt personalansvar ligger att hålla utvecklingssamtal och lönesättande samtal samt också skapa en god arbetsmiljö på enheten.
I rollen som domstolarnas personalexpert är den övergripande arbetsuppgiften att göra domstolarna till en än mer attraktiv arbetsplats. Att vara ett aktivt stöd för ledningen i hanteringen av personalfrågor är en förutsättning för att uppnå detta. Viktiga områden under de kommande åren är att utveckla system för en mer individuell och verksamhetsanknuten kompetensutveckling och att vidareutveckla riktlinjer och rutiner för att rekrytera och introducera nya medarbetare Det systematiska arbetsmiljöarbetet samt samverkansarbetet gentemot de fackliga organisationerna kommer också att ha fortsatt hög prioritet.
Utöver dessa frågor är incitamentsfrågor som en tydlig lönepolitik, avtal inom personalområdet kring arbetstider, friskvård m.m. viktiga att se över och som även de ska bidra till att domstolarna ska bli än mer attraktiva arbetsplatser.
Domstolarna är egna myndigheter som sluter lokala avtal med sin grund i statens avtal som övergripande reglerar löne- och anställningsvillkor för statsanställda
KvalifikationerVi vill att du har erfarenhet av kvalificerat personalarbete, företrädesvis inom offentlig verksamhet. Erfarenhet av arbetsledning inom området utgör en särskild merit.
Din utbildningsbakgrund är en universitetsexamen som personalvetare eller annan examen med beteendevetenskaplig inriktning som kan prövas likvärdig. Vi förutsätter dock att du även har intresse för ekonomi-, planerings- och uppföljningsfrågor.
Vi lägger även stor vikt vid dina personliga egenskaper. I chefsrollen liksom i expertrollen är det viktigt att vara:
• Tydlig med vad du vill åstadkomma
• Bra på att kommunicera och skapa förståelse för de frågor du driver
• Ser dialogen och samarbete som viktig del för att nå önskvärda resultat
• Förändringsbenägen
• Stresstålig och
• Har lätt för att utryck
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Heltid/tillsvidare. Anställningen påbörjas med 6 månaders provanställning.
TillträdeEfter överenskommelse
ErsättningFast lön
Löneanspråk lämnas i ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-11-10
Anställningen avser tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange därför dina löneanspråk i ansökan. Tillträde efter överenskommelse. Vi eftersträvar mångfald bland personal när det gäller ålder, kön och kulturell bakgrund
Ange följande referens när du ansöker: AD 2010-221
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktChefsadministratör Marie-Louise Alkelius 013-251023
Chefsadministratör Eva Palmkvist 013-25 11 18
Lagman Rolf Holmgren 013-25 10 20
Lagman Owe Horned 013-25 11 20
Facklig kontaktJUSEK: Christer Grönevall, Britt-Marie Ekmosse
ST: Gunilla Karlsson , Agneta Palmgren
SEKO: Raine Gunnar
FöretagLinköpings Tingsrätt
AdressLinköpings Tingsrätt
Box 365
58103 LINKÖPING
KontaktuppgifterTelefonnummer: 013-251000
Faxnummer: 013-251025
E-postadress:
linkopings.tingsratt@dom.se Jobbnummer 756391
Observera att sista ansökningsdag har passerat.