Chefs-/HR-assistent

Adecco Sweden AB, Kista / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Kista i Stockholm, Sundbyberg eller i hela Sverige

Adecco Telecom Professionals söker en chefsassistent/ HR-assistent till en av våra kunder inom Telecom branschen i Kista, ref.nr. 181/51233
Adecco är världens största HR-partner inom rekrytering, Consulting och bemanning. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz. Den totala omsättningen ligger på ca SEK 190 miljarder. Omsättningen i Sverige år 2006 uppgick till SEK 2 miljarder. Vi sysselsätter runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra Verksamhetsområden i Sverige är Recruitment, Staffing Services, Outsourcing och Human Capital Solutions. Affärsområden: Office & HR, Industrial & Logistics, Finance & Legal, Information Technology, Engineering & Technical, Sales & Marketing samt Medical & Science. Marknadsområden: Construction, Hospitality och Future Professionals. Vi är auktoriserade.
Läs mer och se våra lediga tjänster på www.adecco.se eller internationellt på www.adecco.com
Adeccos uthyrningsverksamhet söker en chefsassistent/ HR-assistent för ett längre uppdrag till en av våra kunder inom Telecombranschen i Kista, ref.nr. 181/51233

Publiceringsdatum
2008-05-29

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten är en kombinationstjänst på hög nivå. Rollen innebär att assistera en chef med traditionella assistentuppgifter, i kombination med att du ska assistera HR-enheten med diverse göromål. Som exempel kan nämnas allmän personaladministration, hjälpa till med anställningsfrågor, kompetensutveckling, avlasta HR-avdelningen m.m. Förståelse och ett intresse av HR är därför en förutsättning för att lyckas. Tjänsten innefattar allt från att samordna och boka möten och resor, genomföra beställningar, attestera fakturor till praktisk hantering av konsulter m.m. Du kommer dessutom ha en ledande funktion under möten, så du bör vara trygg i en extrovert och kommunikativ roll.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet som assistent i ett globalt internationellt företag, samt erfarenhet från personaladministration/HR. Att behärska engelska i tal och skrift är ett krav, liksom god data- och systemvana, ex Officepaketet. Viss web-administration förekommer så kunskaper från ex Photoshop är meriterande.
De personliga egenskaperna har hög prioritet och det är av största vikt att du är självständig som person. Du har förmågan att få saker och ting genomförda, och ser saker ur ett helhetsperspektiv. Prestigelöshet, flexibilitet och hög integritet är andra viktiga ledord. Du har lätt för att kommunicera, har hög känsla för service, samt vet vad det innebär att prioritera och organisera.
För mer information är du välkommen att kontakta Jenny Thalin, Rekryteringsansvarig, på tel: 08-587 512 28, telecom.professionals@adecco.se . Uppdraget kommer att tillsättas inom kort och intervjuer sker löpande.
Ansök genom att följa nedanstående länk. Glöm inte bifoga CV och personligt brev.
http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_general/datapages/vacancy/vacancyvisualiz ationbycandidate.asp?lVacancyIden=553712

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid/ Tillsvidare

Ersättning
Fast lön + rörlig lön
Fast del/ Rörlig del

Företag
Adecco Sweden AB, Kista
Företagspresentation

Adress
Adecco Sweden AB, Kista
Box 1291
16432 KISTA

Kontorsadress
Kistagången 16

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-58751200
Faxnummer: 08-58751290

Jobbnummer
235873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Kista

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Kista: