Chef Trafikkommunikation till SJ

Experis AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

I snart 170 år har vi på SJ fört människor närmare varandra och bundit samman landet. Det är ett arv vi värdesätter, men vår resa har bara börjat. Tillsammans skapar vi dagens - och morgondagens resande. Följer du med?

SJ för människor närmare varandra, varje dag. SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.

Är du en engagerad ledare som drivs av att utveckla och förbättra? SJ har ett stort utvecklingsfokus för att förbättra kundnöjdheten och därmed kundernas bild av SJ. En viktig del i detta är att få kunderna att känna sig sedda och trygga i sitt resande vid förändringar eller störningar. Vill du vara med och bidra till att ta SJs kundomhändertagande och trafikkommunikation till nya nivåer? Här får du en stor möjlighet att tillsammans med din enhet bidra till att nå och överträffa uppsatta mål!

Din kommande roll
Som Chef Trafikkommunikation får du en unik chans att vara med att driva och utveckla enheten Trafikkommunikation som ansvarar för SJs trafikkommunikation med kunder både vid planerade förändringar och oplanerade störningar. Ditt uppdrag är brett och varierat och innebär ansvar för styrning, samordning och utveckling av trafikkommunikationen att bli mer personifierad och digitaliserad med syfte att bidra till en ökad andel nöjda kunder och ett minskat antal kundkontakter hos SJ Kundservice. I ditt uppdrag ingår att utgå från kundernas behov och skapa förutsättningar för nytänkande och du är processägare för trafikkommunikation vid planerade förändringar och vid oplanerade störningar. Du arbetar proaktivt och tvärfunktionellt inom SJ, gentemot Trafikverket och tillsammans med övriga inom branschen för att utveckla och effektivisera informationsflöden och arbetssätt med syftet att få leveranser som har positiv påverkan på kundnöjdheten med trafikkommunikation. Uppdraget innebär att tillsammans med din enhet utveckla trafikkommunikationen på ett sätt så att kunderna upplever den som relevant, agerbar och samstämmig i samtliga kanaler (såväl digitala som personella) genom hela kundens resa. Förenklat handlar det om att kunna kommunicera det svåra på ett enkelt, kortfattat, härligt och mänskligt sätt. Trafikkommunikationen samordnas i linje med SJ övergripande kommunikationsstrategi så att SJ kommunicerar med en röst. Trafikkommunikation består av sju medarbetare och tillhör enhet Kundservice och Trafikkommunikation som är en del av Affärsområde kommersiell trafik. Du rapporterar till chef Kundservice och Trafikkommunikation.

Ledare inom SJ
Som ledare på SJ inspirerar du dina medarbetare. Du skapar förutsättningar för kreativitet och arbetsglädje samt agerar modigt med ett gott syfte för verksamheten. Du leder med kunden i främsta fokus och agerar affärsmässigt i beslut som rör verksamheten. Som ledare hos SJ bryr du dig och visar omtanke om dina medarbetare och SJ:s samlade framgång. Varmt välkommen med i vårt ledarteam!

Vi gör skillnad
Som medarbetare i SJ-koncernen är du vår viktigaste ambassadör. Hos oss har du varje dag möjlighet att påverka och göra skillnad i våra resenärers liv. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du värde för företaget och arbetar för ett hållbart samhälle.

Vi utvecklas tillsammans
På SJ är en arbetsdag sällan den andra lik. Som medarbetare möter du både utmaningar och möjligheter. Vi tror på samarbete och kontinuerligt lärande och strävar hela tiden efter att förbättra våra arbetsverktyg, vår produkt och fordonsflotta.

Förväntningar på den vi söker
För att vara framgångsrik som Chef Trafikkommunikation söker vi dig som har ledarerfarenhet samt en akademisk utbildning inom ekonomi/marknadsföring/ kommunikation eller motsvarande. Du drivs av utveckling och har flerårig erfarenhet av arbete med process- och verksamhetsutveckling, gärna från branscher med komplexa flöden, tex transport-, logistik- eller resebranschen. Du är en erfaren kommunikatör med god insikt i kommunikation som ett strategiskt verktyg och du ser och förstår potentialen av digitalisering och personalisering. För att lyckas i rollen krävs att du är proaktiv och utvecklingsbenägen och stimuleras av att arbeta i en förändringsorienterad verksamhet. Du är en inspirerande och trygg ledare som har förmågan att skapa energi och arbetsglädje hos andra. Du är prestigelös, nytänkande och nyfiken och har god insikt i vilka aktiviteter och prioriteringar som krävs för att skapa resultat och nå uppsatta mål. Du är en lyhörd, tydlig och modig ledare med förmåga att motivera, utveckla och inspirera andra och kan balansera strategi, vision och utveckling med att driva det operativa arbetet här och nu. Då rollen innebär många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, kommunikativ och samarbetsorienterad.

Ansökan och information
I den här rekryteringen samarbetar SJ med Jefferson Wells. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Thomasson på 070-231 28 05 alt. katarina.thomasson@jeffersonwells.se. Varmt välkommen med din ansökan senast den 20 augusti 2023.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "f084047d-fd25-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
SJ AB

Kontakt
Katarina Thomasson
+46702312805

Jobbnummer
7983488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: