Chef till webbenheten på Socialstyrelsen

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

Socialstyrelsen står inför en rad spännande utmaningar de kommande åren där vi tar aktiva steg för att öka nyttan för våra målgrupper genom effektiv digital kommunikation. Vi driver flera digitala utvecklingsprojekt, tex att visualisera myndighetens data, vidareutveckla våra externa webbplatser och olika e-tjänster och vi är också i uppstarten av ett nytt intranät.

Här finns möjligheten för dig som vill fortsätta driva utvecklingsarbetet och leda myndighetens webbenhet framåt. Enheten ansvarar för utveckling och förvaltning av innehåll och funktionalitet för myndighetens samtliga webbplatser och är central i den digitala utveckling som pågår inom myndigheten.

Webbenheten är en av fyra enheter på kommunikationsavdelningen och består av ca 18 medarbetare. Som enhetschef rapporterar du till avdelningschefen för kommunikationsavdelningen och är en del avdelningsledningen. Tillsammans med övriga chefer och medarbetare arbetar du för att myndighetens kommunikation utgår från ett helhetsperspektiv och samordnas gentemot målgrupperna.

Vi söker dig som är nyfiken och uppdaterad inom kommunikationsområdet, har gedigen erfarenhet av digital utveckling och kommunikation samt erfarenhet av att leda arbete med utveckling av webbplatser och digital kommunikation med ett användarperspektiv i fokus.

Vi söker dig som har

• akademisk utbildning i kommunikation eller annan motsvarande utbildning
• minst 3 års chefserfarenhet med både personal- och budgetansvar för en större grupp medarbetare
• dokumenterad erfarenhet av användarstyrd utveckling webbplatser och digitala lösningar. Erfarenhet av att skapa effektiv förvaltning av webbplatser.
• god kunskap om metoder för ett datadrivet arbetssätt i webbarbetet och webbutveckling
• flera års erfarenhet av kommunikationsarbete i en stor organisation
• erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete
• förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska.

För att lyckas i uppdraget är du trygg och tydlig i ditt ledarskap. Du drivs av att få människor att växa, du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, både internt och externt. Denna roll kräver en extra god pedagogisk förmåga - att kunna förklara och sätta digital utveckling i sitt sammanhang och ha förmågan att tydliggöra vad som behövs för att skapa digitala lösningar som skapar värde för våra målgrupper på kort och lång sikt. Du har god handlingskraft och har förmågan att arbeta strukturerat mot långsiktiga mål.

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av PM3 eller liknande förvaltningsmodeller
• erfarenhet att arbeta med proaktiv kommunikation utifrån ett omvärldsperspektiv inom offentlig sektor.

Anställningsinformation

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och med 6 månaders provanställning. Chefsförordnandet är på sex år med placering på kommunikationsavdelningen, i Stockholm.

Välkommen med din ansökan senast den 23 januari 2022. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 261-40027/2021.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension, se vår webbplats för mer information.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta Karolina Öberg på Pro-Astri 070-745 6766, eller avdelningschef Linda Corsvall. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO samt Magnus Göransson för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Om Socialstyrelsen

God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-01-03

Ersättning
Mån lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Socialstyrelsen (org.nr 202100-0555), http://www.socialstyrelsen.se

Jobbnummer
6219474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: