Chef till Verksamhetsstödsenheten
The Pace / Ekonomichefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The Pace i Solna,
Stockholm,
Upplands Väsby,
Botkyrka,
Södertälje eller i
hela Sverige Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet som utvecklar offentlig upphandling med fokus på effektivitet, hållbarhet och innovation. Nu söker vi en erfaren chef och ledare till vår verksamhetsstödsenhet, en viktig roll för myndighetens interna arbetsförutsättningar! Håller du med - då ser vi fram emot att få din ansökan.
Uppdraget
Verksamhetsstödsenheten utgör det interna verksamhetsstödet och ansvarar för ekonomi, personal, IT, lokaler, intern service. ekonomiplanering, budget, inköp, miljöledning och reception. Arbetsuppgifterna sker i en miljö med flera olika professioner där du aktivt kommer utveckla det interna stöd som myndigheten behöver dels i myndighetsrollen, dels som arbetsgivareföreträdare men även för kopplingen till uppdragsgivaren (Regeringskansliet). Arbetet bedrivs till stor del tillsammans med kollegor och medarbetare och ofta i samverkan med andra myndigheter och organisationer. Vi arbetar proaktivt och lyhört för att kunna ge mesta möjliga nytta till våra kunder utifrån deras behov. Som chef för Verksamhetsstödsenheten rapporterar du direkt till GD och ingår i myndighetens ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2017-05-08Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för att leda en grupp om 8 kvalificerade medarbetare. Du har personal-, budget- och verksamhetsansvar. I ledarrollen ingår att skapa de förutsättningar som behövs för att driva och utveckla arbetet på enheten. I arbetet ingår också att driva strategiska upphandlings- och utvecklingsfrågor tillsammans med andra chefer i ledningsgruppen.
Du kommer ha en viktig roll för att forma en välfungerande myndighet med effektiva processer och hög kvalitet i leveranser av stöd till kunderna samt en bra samverkan med andra myndigheter och organisationer. Myndighetens verksamhetsplanering och ekonomiska planering hänger ihop och du ska säkerställa att rapporteringen till regeringen håller högsta kvalitét.
Erfarenheter och förmågor för att kunna göra ett bra jobb
Chefsrollen är en förtroendeställning, vilket innebär att du som chef ska vara en god företrädare för myndigheten både internt och utåt. I ansvaret ingår att bidra till en helhet som skapar förutsättningar för att utveckla den sunda och goda offentliga affären.
Vi söker dig som har
flerårig dokumenterad erfarenhet av att som chef framgångsrikt leda och utveckla en verksamhet inom offentlig sektor.
erfarenhet av verksamhetsplanering och budget samt redovisning inom statlig verksamhet.
god förmåga att strukturera, planera och analysera och kommunicera och agera strategiskt för att verkasom ett stöd utifrån verksamhetens bästa
Det är meriterande att du har erfarenhet av HR och speciellt kompetensförsörjning.
Du är bra på omvärldsbevakning och har förmågan att ta till dig goda exempel, anpassa dem till verksamheten och arbeta med ständiga förbättringar. Att visa respekt för andra och samarbeta för att tillsammans nå bästa resultat är din utgångspunkt. Det är viktigt att du har förmåga att få ihop många olika funktioner till en helhet och att du tycker att det är roligt att ge kärnverksamheten det stöd den behöver.
För att trivas hos oss tror vi att du är
strategisk, planerande och operativ
lyhörd och har förmågan att skapa trivsel och gott arbetsklimat
trygg och inspirerande ledare som är tydlig med dina förväntningar och har lätt för att bygga förtroendeingivande relationer
modig, kan prioritera och vågar välja bort saker
positiv i din person med mogenhet och med gott omdöme
Universitets- eller högskoleutbildning är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.
Erbjudande
Hos oss får du arbeta inom ett område som utvecklas i hög takt och nära angelägna samhälleliga mål. Upphandlingsmyndigheten är en expertorganisation med medarbetare från många olika områden där vi kan erbjuda ett omväxlande arbete med breda kontaktytor. Vi erbjuder dig en möjlighet att bli en del av en kompetent och engagerad grupp som arbetar utvecklingsinriktat. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna Business Park.
Anställningen
Tjänsten tillsätts under våren 2017 och är en heltidstjänst med tillsvidareanställning. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Intresserad!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionells. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lars-Christer Andersson på telefonnummer 073-521 65 78 eller
lars-christer.andersson@wise.seFackliga representanter:
För Saco-S: Anna Christiansson 08-58621726
För ST: Monica Sihlén 08-58621720
Sista ansökningsdag är söndag den 28 maj. Vänligen registrera din ansökan i kombination med ett personligt brev via
www.wise.se Vi tar endast emot ansökningar via
www.wise.se. Varmt välkommen med din ansökan!
[AC1] [AC1]Kanske ha som minimum 5 års erfarenhet som chef?
Samt kanske som minimum 3 eller 5 års erfarenhet?
[LA2]
[LA3]
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön - Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-28
Ange följande referens när du ansöker: thepace18509
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagThe Pace
AdressThe Pace
Sveavägen 13
10422 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13
Jobbnummer 3483817
Observera att sista ansökningsdag har passerat.