Chef till trafikkontor

A New Direction Rekrytering / Försäljningsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos A New Direction Rekrytering i Kalmar, Kristianstad, Linköping, Ystad, Malmö eller i hela Sverige

För kunds räkning söker vi en Chef till trafikkontoret på företagets huvudkontor.Vår kund är Sveriges största privatägda transportföretag med en modern fordonspark bestående av drygt 700 högklassiga fordon. I Sverige uppgår omsättningen till drygt 800 miljoner kr och totalt i koncernen ca 1.200 miljoner kronor. Företaget har ca 800 årsanställda i Sverige och totalt i koncernen ca 1400 pers. Företaget har verksamhet i Sverige, Danmark och Tyskland. I Sverige har man 18 stycken depåer/kontor. Företaget präglas av en entreprenörsanda och man kommer att expandera sin verksamhet de kommande åren.På huvudkontoret arbetar idag ca 25 personer. Här finns företagsledningen, ett antal stabsfunktioner, ekonomi/lönekontor samt vårt samordnande trafikkontor.

Trafikkontoret sysselsätter idag 8 personer (trafik- & reseassistenter och trafikledare). Trafikkontorets huvuduppgifter är offerering, försäljning, kundtjänst och trafikarbete (trafikledning, planläggning, optimering, resedokumentation, researrangemang mm.). Man ansvarar här för företagets sammantagna beställnings- och utlandstrafik och har en samordnande funktion för företagets övriga tio trafikkontor. Man tillhandahåller även en "Backoffice" support för dessa. Kontorets medarbetare har intensiva kund- och personalkontakter och kraven på snabbhet, noggrannhet och flexibilitet är mycket höga.

I rollen som chef för trafikavdelningen kommer du att ansvara för företagets beställnings- & utlandstrafik och avdelningens dagliga verksamhet. Du kommer att ansvara för offerering, försäljning, rutiner, trafikplanering och personal samtidigt som du är operativ i det dagliga arbetet. Ditt fokus kommer att ligga på försäljning och vi tror att du är mycket säljinriktad, affärsmässig, kreativ och att du aktivt söker affärsmöjligheter och nytjar dem. Det är viktigt att du är resultatinriktad och besitter grundläggande ekonomiska kunskaper. Språkkunskaper är en fördel. Vi ser gärna att du föreslår rutinförbättringar samt genomför beslutade förändringsåtgärder. Vårt mål är en kundvänlig, flexibel och säljfokuserad avdelning med effektivt och funktionellt arbetssätt. I tjänsten ingår även personalansvar för åtta personer och din uppgift är att informera, entusiasmera och planera arbetet på kontoret. Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete i ett intressant, växande företag, där din möjlighet att utvecklas är stor.

Trafikorganisationen är kärnan i vår verksamhet och vi ser att du entusiasmeras av det ansvar som tjänsten kräver.

Publiceringsdatum
2012-07-18

Dina arbetsuppgifter
• Skapa och tillvarata affärsmöjligheter
• Prisberäkning
• Skapa och följa upp offerter
• Ta emot och processa bokningar
• Kundvård & kundkontakter
• Kontakter med storkunder
• Uppföljning och förnyelse av årsofferter och avtal
• Leda och fördela försäljnings- och trafikarbetet
• Personalplanering, delaktighet i rekrytering och personalvård
• Hantera reklamationsärenden
• Rapportering till VD gällande funktionens effektivitet och utfall 

Kvalifikationer
• Vi ser att du har minst en 3-årig gymnasieutbildning, gärna med en adekvat inriktning inom försäljning, ekonomi och administration
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office och allmänt god datavana.
• Erfarenhet från personalansvar
• Hantera flytande svenska i tal och skrift
• God kunskaper i Engelska i tal och skriftMeriterande:
• Har du erfarenhet från en tjänst inom transportsektorn med inriktning på persontransporter så är det meriterande. 
• Andra språkkunskaper som tyska, italienska eller franska är meriterande
• Kunskaper inom marknadsföring
• Coachutbildning och då gärna med inriktning mot team/sälj coaching
• Erfarenhet eller utbildning från turism och event företagSom person:
Du är en ledare som tycker det är roligt att coacha din personal så att de trivs och utvecklas med sitt arbete. Du skall vara en driven person som är stresstålig då tempot är högt. Du skall brinna för uppgiften. Viktiga egenskaper är en god social kompetens, noggrannhet, hög arbetskapacitet, lojalitet och integritet, lösningsorienterad, analytisk, självgående och ansvarstagande. 
I denna rekrytering samarbetar vi med A New Direction Rekrytering. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Rekryteringskonsult Björn Svensson 073-5050552. Vi tillämpar löpande urval och ser därför gärna att du skickar din ansökan snarast.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
A New Direction Rekrytering

Adress
A New Direction Rekrytering
Birger Jarlsgatan 53
11145 Stockholm

Jobbnummer
1297352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från A New Direction Rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos A New Direction Rekrytering: