Chef till Merchant Support International
Klarna AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 600 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Sequoia Capital, DST Global & General Atlantic - bolag som såg samma potential i Google, Facebook och Twitter, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Vill du följa med på en resa utöver det vanliga? Klarna söker en Chef till Merchant Support International till kontoret i Stockholm.
Som chef för Merchant Supports internationalla grupp leder du ett engagerat team som arbetar nära samtliga marknader där Klarna finns representerad.
I en arbetsmiljö med högt tempo är det din uppgift att skapa förutsättningar för din grupp att ta allt större ansvar inom era arbetsområden samt motivera medarbetarna till fortsatt utveckling. Genom att arbeta med processförbättring, implementera nya förslag och följa upp dessa bidrar du till att förbättra såväl gruppens resultat som att effektivisera arbetet. Du har fullt personal- och budgetansvar samt ett nära samarbete med Klarnas övriga funktioner.
Gruppen består idag av åtta personer som arbetar med support till våra e-handelsbutiker i tekniska, ekonomiska och administrativa ärenden. Kommunikationen med e-butikerna sköts via telefon och e-post.
Du har en eftergymnasial utbildning eller erfarenhet av arbete med fokus på support, gärna gentemot företagskunder. Det är meriterande med erfarenhet från en yrkesroll som ledare. Under stundtals mycket hektiska förhållanden kommer du att ha daglig kontakt med olika aktörer rörande Klarnas verksamhet och du behöver därmed hantera svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
Avgörande för tjänsten är att du är en naturlig ledare som brinner för att motivera, coacha och underlätta för ditt team. Som gruppchef kommer du att agera på eget initiativ i en expansiv verksamhet, där din förmåga till snabba beslut med ibland begränsat underlag är avgörande. För att passa som chef på Merchant Support är du både lösningsfokuserad och initiativtagande och vet hur du tar ditt team till nästa nivå.
Du vill...
• arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna.
• ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad.
• ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje.
Vi vill...
• att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna.
Antar du utmaningen?
Skicka CV och personligt brev så snart som möjligt. Urval och intervjuer hålls löpande.
Sök senast
2012-05-01
All rekryteringshjälp undanbedes!
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2012-04-02Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktHenny Tesch, 08 120 120 00,
henny.tesch@klarna.comFöretagKLARNA AB
AdressKLARNA AB
NORRA STATIONSGATAN 61
11343 STOCKHOLM
KontorsadressNORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-12012000
Jobbnummer 1203990
Observera att sista ansökningsdag har passerat.