Chef till kontaktcenter

Sollentuna Kommun - Konsult- & serviceavdelningen / Ekonomichefsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun - Konsult- & serviceavdelningen i Sollentuna

Sollentuna kommun har ca 3000 anställda och det bor drygt 62.000 personer.
Vi söker nu till en ny spännande och utmanande tjänst enChef till kontaktcenter
Sollentuna kommun har fattat ett beslut att inrätta ett kontaktcenter för att höja servicen och öka tillgängligheten för kommunens kunder. Kontaktcentret ska hantera alla typer av frågor som kommer in till kommunen.
Vi söker i och med detta en person som ska svara för förberedelserna, bygga upp och utveckla det nya centrala kontaktcentret i nära samarbete med förvaltningarna inom kommunen. Kontaktcentret ska med sina kompetenta servicehandläggare hantera telefoni, e-post, webbkommunikation, brev, fax samt i mindre omfattning även besök. Kontaktcenter ska även underlätta valfrihet, utveckling och lansering av e-tjänster genom att aktivt lotsa kunderna till utbudet på kommunens webbplats. Organisatoriskt kommer den nya chefen att tillhöra konsult- och serviceavdelningen.
I ditt uppdrag som chef kommer du att förbereda och etablera kontaktcentret, rekrytera medarbetare samt leda och utveckla verksamheten. Du kommer att som hjälp vid genomförandeprojektet erhålla stöd av extern konsult för metod- samt projektledningsstöd.
  Kvalifikationer
• Högskoleexamen, gärna beteendevetenskaplig utbildning
• Tidigare erfarenhet av att driva samt genomföra projekt av liknande slag
• Tidigare chefserfarenhet
• God vana att arbeta med IT och tekniska hjälpmedel
• Erfarenhet av ärendehanteringssystem eller motsvarande
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller annan offentlig verksamhet
Som person är du stabil, strukturerad och tydlig. Du har stort intresse och förmåga att driva förändringsprocesser och samverka, vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga, prestigelöshet och förmåga att bygga relationer.
Då verksamheten ska byggas från grunden är det viktigt att du är kreativ och initiativtagande. Du är duktig på att leda, motivera och skapa engagemang och delaktighet. Det är av stor vikt att du är en god kommunikatör och att du är van att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har också en vilja och förmåga att ha kund- och medborgarperspektivet i fokus samt har ett kundorienterat förhållningssätt.
Vi erbjuder dig ett arbete med utmanande uppgifter och stort utrymme för kreativitet i en spännande kommun.
Anmäl intresse snarast, dock senast 23 november, intresse via www.boardtalk.se
Bifoga ett kortare brev och ett cv. Eventuella frågor besvaras av Boardtalks konsult Ylva Forsberg, telefon 070 790 05 75.
 Läs mer på www.sollentuna.se

Publiceringsdatum
2009-11-12

Arbetstider och omfattning
tillsvidare

Ersättning
enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-12

Kontakt
Ylva Forsberg, 070 790 05 75

Företag
Sollentuna Kommun - Konsult- & serviceavdelningen

Adress
Sollentuna Kommun - Konsult- & serviceavdelningen
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Jobbnummer
536311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun - Konsult- & serviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun - Konsult- & serviceavdelningen: