Chef till enheten för personer med funktionsnedsättning i Bromma
Stockholms Stad:Verksamhetsområde Socialtjänst och fritid / Sjukvårdschefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Verksamhetsområde Socialtjänst och fritid i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Verksamhetsområde Socialtjänst och fritid inom Bromma stadsdelsförvaltning, ansvarar för all myndighetsutövning som gäller barn, ungdomar, familjer, vuxna samt för personer med funktionsnedsättning. Inom verksamhetsområdet finns även utförare som ansvarar för bland annat familjebehandling, boendelotsar, stödboende för vuxna samt personligt stöd.
Enheten för personer med funktionsnedsättning ansvarar för myndighetsutövning för personer med funktionsnedsättning med huvudsaklig uppgift att utöva rättsäker och likställd biståndshandläggning.
Enheten handlägger ärenden som omfattar LSS, SOL, RFT och KBH för såväl barn som vuxna. Enhetens arbete består i att bland annat utreda, bedöma, besluta, beställa och följa upp insatser för barn och vuxna som omfattas av dessa lagstiftningar.
1 plats(er).
Publiceringsdatum2015-04-13ArbetsuppgifterSom enhetschef har du ansvar för verksamhet, personal och budget. Enheten består av enhetschef, en gruppledare, nio biståndshandläggare, administrativa handläggare samt en kontaktsekreterare, Du leder och fördelar arbetet och ser till att verksamheten bedrivs inom budgetramen. Du representerar enheten i olika sammanhang såväl internt som externt och du samverkar inom stadsdelen med andra huvudmän och fackliga företrädare. Du ingår i ledningsgruppen för Socialtjänst och fritid och arbetar utifrån en helhetssyn inom verksamhetsområdet.
Enheten har idag en god och trivsam miljö, där ett bra bemötande och förhållningssätt värderas högt. Du får möjlighet att leda en verksamhet som har erfarenhet av utvecklingsarbete och dess medarbetare präglas av ansvarstagande, kompetens och professionalism.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen och det är meriterande om du har chefserfarenhet. Du har erfarenhet av biståndsbedömning och av att arbeta i en politiskt styrd organisation och är förtrogen med den lagstiftning som styr kommunens arbete.
Vi sätter stort värde på att du är lyhörd, tydlig och målmedveten. Vi värdesätter ett kommunikativt ledarskap och förmåga att bygga upp ett förtroende. Du har ett bra bemötande till brukare, anhöriga och övriga interna samt externa samarbetspartners. Du har drivet och förmågan att utveckla verksamheten i samverkan med enhetens medarbetare. Du har erfarenhet av myndighetsutövning och erfarenhet av liknande arbete inom Stockholms stad är meriterande. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift krävs.
Vi erbjuder dig en spännande tjänst i en dynamisk organisation där vi tillämpar schemalagd friskvård, flextid och chefshandledning. Vi sitter i fina lokaler i Alvik nära kommunikationer, restauranger och butiker.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Löneform: Månadslön. Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Arbetstid: Dagtid. Måndag-fredag.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Verksamhetsområdeschef Christina Berends,08-508 06 163
Anna-Maja Hellberg, SACO, 08-508 40 624 (facklig)
Kamilla Lantz, Vision, 08-508 40 645 (facklig)
Karin Wrannvik, Ledarna, 076-12 90 750 (facklig)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-04
Ansökan skickas till:
Verksamhetsområde Socialtjänst och fritid
Ange följande referens när du ansöker: A32218
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktChristina Berends
FöretagStockholms Stad:Verksamhetsområde Socialtjänst och fritid
AdressStockholms Stad:Verksamhetsområde Socialtjänst och fritid
Box 15017
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2245818
Observera att sista ansökningsdag har passerat.