Chef till Arbetsmarknadsenheten - Arbetslivskontoret

Södertälje kommun, Arbetsmarknadsenheten / Administratörsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun, Arbetsmarknadsenheten i Södertälje

Vi tar vara på medarbetarnas potential, utvecklar välfärden och ser medborgaren som vår största tillgång. De senaste tusen åren har Södertälje präglats av möten mellan kulturer och människor som bedrivit handel och utbytt idéer. Vill du vara med och göra det med oss i tusen år till?
Arbetslivskontoret är ett kontor som startade sin verksamhet den 1 januari 2008. Vi arbetar med coachning, matchning och erbjuder insatser för att få fler människor i arbete - fortare. Vi hjälper till med att planera vägarna till målen genom utbildning, coachning och förstärkning av människornas egen styrka. Till vår hjälp har vi förutom Arbetsmarknadsenheten enheterna; Fler i Arbete (FIA), Vuxenutbildning och Introduktion, ett nära samarbete sker också med kommunens Försörjningsstödsenhet. Vi har även samarbete med externa aktörer såsom Arbetsförmedlingen och kommunala bolag.
På Arbetsmarknadsenheten erbjuder vi insatser som kartläggning, coachning och vägledning. Detta omfattar allt i från fördjupad kartläggning, individuell- och gruppcoachning till studie- och yrkesvägledning åt dem som står utanför arbetsmarknaden. Enheten erbjuder även arbetsträning inom de praktiska verksamheterna. Vi är idag ca 60 medarbetare med ca 1 000 deltagare, och våra lokaler finns mitt i centrum. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.sodertalje.se/Naringsliv--arbete/Arbetsmarknad/

Publiceringsdatum
2011-11-03

Arbetsuppgifter
Som chef för Arbetsmarknadsenheten har du det övergripande ansvaret för hela verksamheten och för utvecklingsarbetet. Du skall fortsätta utveckla enheten till en flexibel organisation som kan möta både individernas efterfrågan på flexibla lösningar samt samhällets och näringslivets krav på kompetenser som är nödvändiga för kommunens och regionens tillväxt. Kommunen satsar stort och långsiktigt på innovationer inom området arbetsmarknad och utbildning. Du kommer att arbeta med både strategiska och operativa frågor och rapporterar direkt till kontorschefen. Självklart ingår du också i kontorets ledningsgrupp där du förväntas ta ett helhetsansvar för hela kontorets uppdrag. Tjänsten innebär också ansvar för ekonomi respektive personal.

Kvalifikationer
I grunden har du en lämplig högskoleutbildning, till exempel samhällsvetare, som du sedan byggt på med ledarskapsutbildning. Du har väl dokumenterad erfarenhet av ledarskap, förändrings- och utvecklingsarbete som gett goda resultat i förhållande till uppställda mål. Har du tidigare haft ledar- eller utvecklingsuppdrag inom liknande verksamhet är det meriterande. Vi förväntar oss också att du har ett stort nätverk du kan använda dig av i ditt uppdrag. Vi arbetar med ständiga förbättringar inom LEAN-konceptet, så det är viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kan redogöra för mål, medel och metoder på ett vinnande sätt.
Södertälje kommun tillämpar tidsbegränsade chefsavtal.
Mångfald är en styrka, därför eftersträvar vi sökande med olika etnicitet, kön och ålder.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-18
Ange följande referens när du ansöker: A240239
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Arjun Bakshi, 08-5230 1828

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 08-523 010 00

Företag
Södertälje kommun, Arbetsmarknadsenheten

Adress
Södertälje kommun, Arbetsmarknadsenheten
Södertälje
15189 Södertälje

Jobbnummer
1070608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun, Arbetsmarknadsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun, Arbetsmarknadsenheten: