Chef till Åhléns nya Kundservice

Åhléns / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Vi på Åhléns är stolta över att vara ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi har idag 69 fina varuhus runt om i hela Sverige och e-handel via åhléns.se. Företaget grundades redan 1899 som ett litet postorderföretag i Insjön i Dalarna men har vuxit till att idag omsätta 4,8 miljarder och våra 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.
Vi har ett högt engagemang hos våra medarbetare och vi brinner för att bli lite bättre varje dag. Eftersom vi är en del av Sveriges största detaljhandelskoncern Axel Johnson AB finns goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare.

Åhléns fysiska och digitala varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Med omtanke som största drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.
Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder dig
Vår omvärld förändras i allt snabbare takt och våra kunder ställer krav därefter. Vi tror att en förbättrad kundupplevelse och ökad service är nyckelfaktorer för vår fortsatta framgång. Kundupplevelsen skapas i alla kanaler och för att möta kundernas nya förväntningar behöver vi bygga en ny Kundservice. Med främst de digitala utmaningarna som drivkraft blir ditt uppdrag att leda förändringen av vår traditionella kundservice om 6 personer till en affärs- och säljdriven funktion i tillväxt med kundernas framtida förväntningar i fokus. Du ska även skapa en Kundservice som ska bidra med fakta och insikter om vad våra kunder värderar och behöver som kan leda till utveckling av nya affärer och kundkommunikation. Du kommer också att:

skapa en kundupplevelse som rymmer det bästa av den fysiska och den digitala världen
arbeta proaktivt med utveckling sajten för att minska behovet av kontakt med kundservice
utveckla digitala kanaler ocb verktyg som plattform för kundservice
hela tiden sträva efter att förbättra och förenkla arbetssätt och processer
skapa ett engagerat Kundserviceteam
ansvara för att optimera bemanning och tillgänglighet
tillsammans med e-handelschefen utveckla kundupplevelsen i vår e-handelsverksamhet

Du rapporterar till Åhléns e-handelschef.

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och
erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du
med dig:

erfarenhet och vilja att leda i förändring
erfarenhet av affärsansvar
digital vana och nyfikenhet på framtidens digitala möjligheter
erfarenhet från retail är meriterande

För att lyckas i rollen som chef för Kundservice är det viktigt att du drivs
av att skapa förändring och vågar vara nytänkande. Du måste utgå från affären
och ständigt ha kundupplevelsen i fokus. Du behöver vara en pragmatisk och
prestigelös person som tar stort ansvar och gärna driver egna projekt. Du
behöver vara en inspirerande ledare som har tillit till dina medarbetare.
Vi vågar säga att du är initiativrik och ha mod att utmana dig själv och
andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och
vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar
förutsättningar för ett gott samarbete. Då kan vi gemensamt arbeta för att nå
våra mål och genomföra vårt uppdrag att förbättra, förenkla och förgylla för
våra kunder. Du är prestigelös, affärsmässig och en god och tydlig
kommunikatör.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan
börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på
Ringvägen i Skanstull.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan
sista ansökningsdatum. Vid frågor kontakta rekryterande chef Cecilia Mortimer
Meurling, mailadress cecilia.meurling@ahlens.se.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och
vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet
och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till
Åhléns!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidareanställning med inledande provanställning.

Publiceringsdatum
2017-03-13

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Åhléns

Adress
Åhléns
Ringvägen 100
11860 Stockholm

Kontorsadress
Ringvägen 100

Jobbnummer
3370629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åhléns

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns: