Chef till Affärsenheten

Upphandlingsmyndigheten / Chefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Enhetschefen ansvarar för att leda en grupp på cirka 10 kvalificerade medarbetare. I ledarrollen ingår att skapa de förutsättningar som behövs för att driva och utveckla arbetet på enheten. Du har personal-, budget- och verksamhetsansvar. I arbetet ingår också att driva strategiska upphandlingsfrågor tillsammans med andra chefer i ledningsgruppen. Du kommer ha en viktig roll för att forma en välfungerande myndighet med effektiva processer och hög kvalitet i leveranser av stöd till kunderna samt en bra samverkan med andra myndigheter och organisationer.

Jobbet innebär även att du ska
• strategiskt utveckla affärsstödet genom aktiv omvärldsbevakning och dialog med kunder
• utveckla enhetsspecifika mål i enlighet med myndighetens övergripande inriktning samt ansvara för att enheten uppnår uppsatta mål
• stötta och kompetensutveckla medarbetarna så att enheten kan bidra med mest nytta för våra kunder och intressenter
• aktivt medverka i Upphandlingsmyndighetens övergripande utvecklings- och förändringsarbete.

Chefsrollen är en förtroendeställning, vilket innebär att du som chef ska vara en god företrädare för myndigheten både internt och utåt. I ansvaret ingår att skapa förutsättningar för att utveckla den sunda och goda offentliga affären.

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla en verksamhet. Du behöver erfarenhet av inköpsverksamhet med en helhetssyn på hela inköpsprocessen och kunna översätta juridisk teori till praktisk tillämning. Verksamheten kräver även att du har goda kunskaper och flerårig erfarenhet i tillämpning av den offentliga upphandlingens regelverk, juridik och avtal.

Du har en god förmåga att tänka och agera strategiskt och se din del i hela verksamheten. Du är bra på omvärldsbevakning och har förmågan att ta till dig goda exempel, anpassa dem till verksamheten och arbeta med ständiga förbättringar. Att visa respekt för andra och samarbeta för att tillsammans nå bästa resultat är din utgångspunkt.

För att trivas hos oss tror vi att du är
• lyhörd och har förmågan att skapa trivsel och gott arbetsklimat
• en trygg och inspirerande ledare som är tydlig med dina förväntningar och har lätt för att bygga förtroendeingivande relationer
• modig, kan prioritera och vågar välja bort saker
• mogen med gott omdöme och är trygg i dig själv.

Universitets- eller högskoleutbildning är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.

UPPDRAGET
Affärsenheten ansvarar för att utveckla stödet för den offentliga affären, vilket innebär att ta fram både juridiskt och praktiskt vägledande stödmaterial hela vägen från behov och planering till upphandling och avtalsuppföljning. Arbetsuppgifterna sker i en miljö med flera olika professioner där du aktivt kommer utveckla det upphandlingsstöd som myndigheten erbjuder upphandlande organisationer och leverantörer. Arbetet bedrivs till stor del tillsammans med kollegor och medarbetare och ofta i samverkan med andra myndigheter och organisationer. Vi arbetar proaktivt och lyhört för att kunna ge mesta möjliga nytta till våra kunder utifrån deras behov.

Som chef för Affärsenheten rapporterar du direkt till GD och ingår i myndighetens ledningsgrupp.

Publiceringsdatum
2017-01-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-06

Kontakt
Bianca Gideback bianca.gideback@source-executive.se 0708-11 03 64

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Box 45140
10430 Stockholm

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
3287587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: