Chef process- och verksamhetsutveckling, orderberedning E-handel

Apoteket AB / Chefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Apoteket AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Som ett led i att säkra Apoteket AB:s kundlöfte och leveransupplevelse till kunderna inom e-handel tillsätts en tjänst - Chef process- och verksamhetsutveckling. Tjänsten har uppdraget att säkra, styra och utveckla gränssnittet i kedjan mellan Orderberedning och E-handelslager. Befattningen har ett tydligt mandat att driva, genomföra och följa upp beslutade aktiviteter med syfte att säkerställa optimal samarbetsyta mellan orderberedning och E-handelslager allt för att gå i takt med kundernas och marknadens förväntningar.

Befattningen ingår i ledningsgruppen för Orderberedningen E-handel/Dos och rapporterar till Farmacichef Orderberedning. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Solna. Tillträde efter överenskommelse.

Kvalifikationer/krav
Relevant akademisk utbildning inom ekonomi/logistik

Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och förändringsledning

Goda resultat av verksamhetsutveckling inom strategi, organisation och struktur

Goda resultat inom processförbättring med fokus på effektivitet och enkelhet

Ansvar
Som Chef process -och verksamhetsutveckling ansvarar du för identifiering, utveckling och implementering av strukturer och metoder i verksamheten utifrån beslutade övergripande riktlinjer. Du leder den strategiska verksamhetsutvecklingen i samarbetsytan mellan orderberedning och E-handelslager med fokus på kundförväntan idag, dvs har ett tydligt mandat att definiera tempo och genomförandegraden i processerna.

Bidrar till att driva ekonomiska- och effektiviseringsresultat mot uppsatta mål.

En viktig framgångsfaktor för Apotekets E-handel och därmed en del i uppdraget för denna befattning är att bidra till ökad förståelse och engagemang i hela kedjan och organisationen. Häri ligger att skapa förståelse för varandras förutsättningar och att ha perspektivet kundnytta från beställning via orderberedning, plock & pack till leverans och kundens slutliga leveransupplevelse.

Framgångsfaktor för befattningen är att kommunikationen och "översättningen" mellan de olika enheterna och funktionerna är tydlig och transparent. Både chefer och medarbetare på orderberedning och E-handelslager ska ha en ökad förståelse för helheten och ömsesidigt förtroende, allt i syfte att levererar ett kundlöfte som avgivits. Apoteket skall vara en ledande E-handelsaktör på marknaden.

Urval och intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö.

Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2021-08-04

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Apoteket AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Apoteket AB (org.nr 556138-6532), https://www.apoteket.se/

Jobbnummer
5885770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Apoteket AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Apoteket AB: