Chef och Ledare - Bli Team Manager för ett av våra fantastiska a

Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Ekonomichefsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Karlstad, Karlskoga, Götene, Örebro, Haninge eller i hela Sverige

Är du ledaren som brinner för att motivera människor att nå sina mål och skapa ett sammansvetsat och starkt team? Tycker du förändringsledning är spännande samtidigt som du uppskattar ett stabilt och stort bolag men med en familjär stämning och kultur? Bra! Då vill vi gärna att du läser vidare.

En spännande och utvecklande möjlighet för dig som vill jobba både med det coachande ledarskapet som att ansvara för god lönsamhet.
I rollen som Team Manager (TM) ansvarar du för en grupp om ca 10 redovisningskonsulter. På Accountor i Karlstad befinner man sig mitt i en spännande tillväxtfas, där du blir en mycket viktig frontspelare. Teamet är under uppbyggnad med många nya medarbetare. Ditt uppdrag blir att motivera och coacha medarbetarna att uppnå teamets gemensamma mål. Det är en självständig roll men med ett nära och starkt samarbete med såväl din chef och dina tre andra TM kollegor i Karlstad. En kul och utvecklande roll för dig som vill arbeta varierat, med både resultat och människa i fokus. Hos oss börjar allt med en bra ledare.

Främsta arbetsuppgifter:
Motivera och leda medarbetarna samt driva arbetet i teamet framåt.
Coacha medarbetarna i bra kundvård för Accountors kunder.
Budget, mål och uppföljning.
Personalansvar för ca 10 fantastiska redovisningskonsulter.

Vi ger dig förutsättningar att lyckas i både leverans och ledarskap!
För att lyckas i din roll har du självklart ett nära samarbete med din chef (Business Area Manager, BAM), förtroende att jobba under eget ansvar samt utarbetade processer och rutiner som underlättar och borgar för kvalité och god leverans. En annan viktig del i din framgång tror vi är samarbete och vi har därför återkommande sammankomster för alla Accountors ledare. Tillfällen då du bygger betydelsefulla relationer internt så väl som utbyter erfarenheter, reflekterar och lär dig av andra. Därutöver utbildar vi dig självklart kontinuerligt i ledarskap som ger dig förutsättningarna att lyckas som ledare.

Din utveckling och välmående är viktigt. Därför erbjuder vi:
Ledarutbildning.
Löpande kompetensutveckling i din roll som ledare.
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Fredagsfrukost och andra aktiviteter tillsammans med dina kollegor.

Vi tror att du har följande profil:
För att trivas i den här rollen har du minst 2-3 års erfarenhet som ledare. Du behöver inte ha en redovisningsbakgrund, däremot är det ett krav att du tidigare haft personal- och budgetansvar. Du ska ha erfarenhet av att jobba med många olika kunder, gärna från outsourcingverksamhet. Vi har inga specifika krav på utbildning och i slutändan väger erfarenhet tyngst. Som ledare är du lyhörd och positiv, med en förmåga att visualisera mål och få människor med dig. Du har en förmåga att snabbt byta fokus och räds inte förändringar. Du har ett starkt kundfokus och servicetänk som smittar av sig på din omgivning. Slutligen känner du stort ansvar för ditt arbete och är noga med att löpnade följa upp. Därutöver tror vi att du värderar en arbetsplats där inkludering, mångfald och vänlighet är en självklarhet och där vi stöttar varandra i utmaningar och lyfter varandra i framgång.

Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror - vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2020-01-09

Så ansöker du
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att din ansökan, skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jessica Petersson, jessica.petersson@accountor.se
Välkommen med din ansökan!

Mer nyfiken på hur det är att jobba hos oss?
Ta gärna del av hur våra medarbetare beskriver oss som arbetsgivare (www.accountor.com/sv/sweden/karriarberattelse) eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.

Caring is sharing - Dela gärna annonsen om du känner personer som skulle kunna vara nyfikna på oss. Tack.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB
Bergendorffsgatan 5B
65216 Karlstad

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB (org.nr 556583-7803), https://www.accountor.com/sv/sweden
Bergendorffsgatan 5B (visa karta)
652 16  KARLSTAD

Jobbnummer
5032004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB: