Chef Miljö- och Byggförvaltningen till Västerviks kommun
Unik Resurs I Sverige AB / Administratörsjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Unik Resurs I Sverige AB i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Företagspresentation:
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Läs mer om Västerviks kommun på
www.vastervik.se Nu söker Västerviks kommun en Chef Miljö och Byggförvaltningen.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som Miljö- och byggchef är du anställd av kommunstyrelsen och direkt underställd kommundirektören. I det dagliga arbetet är du underställd miljö- och byggnadsnämnden. Du ingår även i koncernledningsgruppen.
Du har fullständigt ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö. Förvaltningen har idag en budget om cirka 25 Mkr och en personalstyrka om cirka 30 personer. Du har även ansvar för verksamhetsplaneringen och verksamhetens utveckling.
Viktigt för dig blir att utveckla och förbättra service, tillgänglighet, bemötande samt information och kommunikation internt i förvaltningen, men även mot andra kommunala verksamheter samt näringsliv och kommuninvånare.
Ytterligare en utmaning är att utveckla och förbättra samverkan med samhällsbyggnadsenheten i syfte att få en så bra planeringsprocess som möjligt.
Publiceringsdatum2018-12-28ProfilVi söker dig som har för uppdraget en relevant högskoleutbildning. Du har erfarenhet av att vara chef över andra chefer, och av arbete i ledningsgrupp, gärna på koncernnivå. Meriterande är erfarenhet av myndighetsarbete i en politiskt styrd organisation.
Som person har du en god förmåga och intresse för att leda och utveckla personal, service och ekonomi till en långsiktig effektiv verksamhet med nöjda kommuninvånare. Du har även en god förmåga att förena ett tydligt och öppet ledarskap med budget- och resultatansvar. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och servicekänsla.
Vi ser också att du agerar utåtriktat och synligt med en god samarbetsförmåga. Du är självständig med god planeringsförmåga, och kan arbeta strukturerat. Du trivs i en roll där du med din kunskap kan bidra till förbättringar, och drivs av att utmana och bli utmanad av existerande arbetssätt/lösningar.
Några nyckelord för att lyckas och som vi fokuserar på är:
Pragmatisk. Tillväxtorienterad. Ledare. Samverkan.
Ansök redan idag!:
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.
Ansvarig rekryterare är Peter Ardenfors och nås på 0727-443495 eller på
peter.ardenfors@unikresurs.se Väl mött!
Unik Resurs:
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Varaktighet, arbetstid
Anställningen är på heltid Anställningen är tillsvidare
ErsättningArbetsgivaren erbjuder fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Ardenfors 0727-443495
FöretagUnik Resurs i Sverige AB
AdressUnik Resurs i Sverige AB
Skyttegatan 2
58230 Linköping
KontorsadressSkyttegatan 2 58230 Linköping
Jobbnummer 4531026
Observera att sista ansökningsdag har passerat.