Chef Lojalitet & CRM
3 / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 3 i Stockholm,
Solna,
Täby,
Södertälje,
Gnesta eller i
hela Sverige 3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.
Vill du vara med och bidra i vår ambition om att ha Sveriges nöjdaste kunder? Då ska du söka rollen som Lojalitets- & CRM-chef på 3, där du tillsammans med kollegorna inom lojalitetsavdelningen har en central roll i våra kunders upplevelse och nöjdhet. Lojalitetschefen har ett direkt personalansvar för teamet om totalt sex personer, ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till direktör för Produkt & Verksamhetsutveckling.
Som Lojalitets- & CRM-chef har du bland annat ansvar för:
• Det övergripande strategiska och taktiska ansvaret för bearbetningen av 3:s privat- och företagskunder, kombinerat med ett eget operativt ansvar inom Lojalitets- & CRM-frågor.
• Att aktiva bearbeta befintliga kunder genom hela livscykeln och utveckla kors- och merförsäljning, med utgångspunkten att tillföra kundvärde vilket ställer stora krav på analys, segmentering och val av kommunikations- och kanalstrategi.
• Planera, genomföra och följa upp erbjudanden och kampanjer tillsammans andra avdelningar, såsom analys, finans, försäljning, kundservice, produkt och marknadskommunikation.
• Målbilden för enheten är att öka både lojalitet och lönsamhet, vilket mäts genom tydliga nyckeltal såsom intäkt per kund och kunder som väljer att lämna, eller stanna, hos 3.
• Fortsätta påbörjat arbete inom automatisering av både kampanjer och bearbetning av befintliga kunder, samt driva på utvecklingen av systemstöd och verktyg för detta ändamål.
• Kontinuerlig uppföljning av enhetens nyckeltal såsom nöjd kund, avhopp och intäkt per kund, samt säkerställande av åtgärdsplan vid behov.
Vi söker dig med relevant bakgrund för rollen, med erfarenhet från Lojalitets och CRM-arbete och vana från snabbrörliga produkter. Du har god förståelse och är naturligt nyfiken av alla delar i kundresan och är van att jobba nära andra enheter/avdelningar, såsom finans, produkt, analys, marknad, försäljning, och kundsservice. Vi ser även att du har du har tidigare erfarenhet av att driva förändringsarbeten och du har både ledarskapet och den kommunikativa förmågan som krävs för att lyckas. Utbildningsmässigt har du en akademisk examen och tidigare erfarenhet av formellt chefs- och ledarskap är starkt meriterande.
Som person är du engagerad, driven, resultatfokuserad och van att ta egna initiativ, med ett stort eget ägandeskap och ansvar. I rollen som ledare förväntas du vara en god förebild och leva våra värderingar i vardagen. Du har förmågan att kombinera strategiskt tänk med en "kavla-upp-ärmarna-attityd", samt en mycket god kommunikativ förmåga. Du är analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt och kan växla kreativitet med detaljer. Du har en ödmjuk inställning med en mycket god samarbetsförmåga då du kommer att ha ett nära samarbete med olika delar av organisationen.
Intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden.
Varmt välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2015-01-16Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretag3
Adress3
Lindhagensgatan 98
10425 Stockholm
KontorsadressLindhagensgatan 98
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2130951
Observera att sista ansökningsdag har passerat.