Chef Leverantörsstyrning och Inköpssupport
Peab AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Peab AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Inköpsorganisationen på koncernnivå består av följande funktioner; Nordiska kategorier, Internationell handel, Styrning & inköpsutveckling, Mall och processtyrning, samt vårt bemanningsbolag Peab Bemanning.
Koncerninköps uppdrag är att säkerställa att Peabs samlade inköpsvolym bidrar till en lägre totalkostnad samtidigt som vi skapar hållbara och säkra affärer med förenklade arbetssätt. Målsättningen är att stötta hela Peab koncernen genom en professionell inköpsorganisation som säkerställer säkra och hållbara leverantörer.
Peab Koncerninköp söker en
Chef Leverantörsstyrning och inköpssupport
Du kommer att arbeta med leverantörsstyrning och leverantörsrevisioner inom inköp men även vara funktionschef för en grupp som arbetar med kommunikation, utbildningar, inköpssupport och inköpsrapporter (mätning och uppföljning). Rollen är en nordisk funktion och innebär ett nära samarbete med samtliga inköpschefer på respektive affärsområde. Chef Leverantörsstyrning och inköpssupport rapporterar till chefen för Styrning och Inköpsutveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Att driva och utveckla leverantörsstyrningsprocessen för hela Peab koncernen
• Att leda och koordinera utrullning av leverantörssystem till de nordiska länderna
• Att samverka med KMA, miljö, arbetsmiljö och övriga inköpsenheter kring de leverantörsrevisoner som ska genomföras
• Att knyta goda kontakter med verksamheten för att kunna omvandla deras krav/önskemål till systemrelaterade krav
• Att leda gruppen Leverantörsstyrning och inköpssupport, en grupp som består av ca 4 personer
• Att driva projekt och utvecklingsarbete efter uppsatta mål
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av inköp gärna inom byggbranschen. Du bör ha tidigare erfarenheter av att leda en grupp och har en god förståelse kring inköpssystem. Vi ser gärna att du har arbetat med utvecklingsprojekt inom inköp eller som konsult inom området. Vi tror att du är en duktig kommunikatör och gillar att leda och driva förändringsarbete. Du har en utbildning från universitet/högskola motsvarande civilingenjör eller civilekonom.
Erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen är mycket meriterande. Har du erfarenheter från företag/branscher med liknande karaktär, dvs. decentraliserade och distribuerade verksamheteter är det också positivt.
Vi ser att svenska och engelska är en naturlig del av din vardag.
Som person tror vi att:
• Du vill arbeta med leverantörsprocesser och leverantörsrevisioner
• Du har god förståelse kring projektinköp
• Du tycker om att leda och driva ett team
• Du är van att driva förändringsledning i samband med process- och systeminförande
• Du utgår från ett helhetsperspektiv
• Du är strukturerad och metodisk
• Du tar initiativ, är drivande och lyhörd
• Du stimuleras av att lösa problem i ett team och att bidra till förbättringar
Placeringsort för tjänsten hos oss är antingen Göteborg eller Malmö/Förslöv. Tjänsten kommer att medföra tjänsteresor inom Norden.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sverker Karltorp, Chef Styrning och Inköpsutveckling, mail:
sverker.karltorp@peab.se eller tel 0733 37 56 90. För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR Chef Gunnar Wannehag, tel 0733-37 11 18.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2021-10-26ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPEAB AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Peab AB (org.nr 556061-4330)
Arbetsplats Peab AB
Kontakt HR Support
info@peab.se Jobbnummer 6071998
Observera att sista ansökningsdag har passerat.