Chef kundtjänst till Region Dalarna

Region Dalarna / Chefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Leksand eller i hela Sverige

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Regionservice uppdrag är att leda, utföra, utveckla och effektivisera servicetjänster tillsammans med verksamheter inom Region Dalarna, i samverkan med regionens kommuner eller genom samarbete med externa aktörer. Det gör vi inom serviceområden som t.ex. fastighetsdrift, kost & måltid, logistik, lokalvård och tvätt. Regionservice har ca 460 medarbetare och omsätter ca 350 MSEK. Verksamheten är kvalitetscertifierad enligt ISO 9001 och miljöcertifierad enligt ISO 14001.

ARBETSBESKRIVNING

Jag, Marina Syrén, Verksamhetschef på Regionservice är i behov av att anställa en chef för Region Dalarnas Kundtjänst. Kanske är det du? Om svaret är ja, så skulle jag vilja att du noggrant läser igenom hela annonsen och blir du intresserad av tjänsten och upplever att du uppfyller våra krav, då och endast då vill jag att du skickar in din ansökan. Sedan får tiden utvisa om vi ses på en intervju.

Publiceringsdatum
2021-05-28

Dina arbetsuppgifter
Kundtjänsten är Regionservice "ansikte utåt" och det är dit Region Dalarnas olika verksamheter vänder sig som kunder om de har någon form av behov kopplat till en tjänst. Det kan handla om önskemål kring trädgårdsarbete, utökat lokalvårdbehov, önskan om passerkort, felanmälningar eller kanske frågor kring regionens poolbilar.

I uppdraget ingår att aktivt förbättra, leda och utveckla funktionen, så att de strategiska målen uppfylls med hög kvalitet och kundnöjdhet. Projektledning kring förbättringsarbete är en stor och viktig del av uppdraget. Chef kundtjänst har ansvar för de idag 11 kundtjänstmedarbetarnas arbetsmiljö och trivsel samt fokus på deras utveckling, motivation och samarbetsförmåga. Det totala personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvaret ingår samt samverkan med arbetstagarorganisationerna. Som chef kundtjänst rapporterar du till mig i min roll som verksamhetschef. Du har administrativt stöd i form av kollegor i t.ex. avtalsuppföljning samt stöd från HR- ekonomi- och IT-funktion. Region Dalarna är stort och personalen är utspridd på olika orter, så även om chef kundtjänst har sin placering i Falun kommer resor att förekomma.


KVALIFIKATIONER

Jag söker dig som tidigare har tidigare arbetat som chef inom servicebranschen så som exempelvis kundservice med daglig kundkontakt, både fysiska och digitala. Du har även erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar från din roll som chef. Du har tidigare vana av att leda och planera verksamhet samt coacha personalen bland annat utifrån statistik och data som finns tillgänglig. Vidare vill jag att du har goda kunskaper i det svenska språket muntligt som skriftligt samt att du har ett B-körkort.

Som person ser jag att du är resultatorienterad och sätter höga mål och arbetar hårt och uthålligt för att nå dem samt att du uppmärksammar och tar tag i olösta problem. Du har en anpassningsförmåga som innebär att du snabbt kan förändra ditt beteende för att anpassa sig till nya omständigheter och arbetar konstruktivt under press/stress och vid misslyckanden. Vidare har du ett tydligt kundfokus där varje handling och beslut är taget utifrån ett kundperspektiv och du söker feedback från kund för att kunna förbättra kvaliteten på tjänsterna som levereras. Jag vill också att du är en initiativtagare som driver på initiativ inom den egna verksamheten och vågar agera när andra tvekar. Du är serviceminded och har ett genuint intresse för Region Dalarnas kunder samt att kundnöjdheten kommer som nummer ett på din prioriteringslista. I rollen ser jag din kommunikativa förmåga som väldigt viktigt och du kan förmedla information tydligt och enkelt, så väl muntligt som skriftligt samt att du hanterar frågor och problem direkt och öppet. Sist men inte minst vill jag också att du har en god problemlösningsförmåga.

Så nu när du läst igenom hela annonsen, är du redo att anta utmaningen som chef över vår kundtjänst? Skicka då in din ansökan redan idag alt. senast den 13 juni.

Fackliga kontakter:
Vårdförbundet, info.dalarna@vardforbundet.se
Komnmunal. kommunal.centralt@regiondalarna.se
Vision, vision.falun@regiondalarna.se
Ledarna, ledarna.dalarna@regiondalarna.se


Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
REGION DALARNA

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "82:2021:34".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Dalarna (org.nr 232100-0180)

Arbetsplats
Region Dalarna

Jobbnummer
5774805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Dalarna: