Chef Kundservice Privatmarknad, Malmö

Trygg-Hansa / Försäljningsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trygg-Hansa i Malmö, Växjö, Göteborg, Jönköping, Örebro eller i hela Sverige

Var med och utveckla marknadens bästa kundupplevelse! Trygg-Hansa har hjälpt och underlättat för människor i nära 200 år, möjliggjort för våra kunder att leva och verka fullt ut och hjälpt till att återuppbygga tillvaron när något har hänt. I generationer har vi stått för nytänkande i försäkringsbranschen. När vi nu utvecklar marknadens bästa kundupplevelse följer vi inte bara en stolt tradition, tillsammans med våra medarbetare vill vi vara med och forma framtiden. På så sätt kan du verkligen vara med och göra skillnad när du arbetar hos oss.Vad vill vi uppnå?Trygg-Hansa samlar nu all vår service för privatkunder i Malmö. Vi är idag ca 400 personer men växer och utvecklas intensivt nu när vi bygger upp vår verksamhet i Malmö. Vi arbetar med att ta emot kundkontakter och utför även proaktiva kontakter till våra befintliga och nya kunder. Vårt mål är att bli Sveriges bästa försäkringsbolag och för att nå dit behöver vi dig som vill vara med på denna resa och bidra till denna framgång. Vi söker nu dig som vill leda vår kundserviceorganisation, både Inbound och Outbound, och som vill vara med oss i att erbjuda marknadens bästa kundupplevelse. Trygg-Hansa strävar efter en enkel och smidig kundupplevelse och detta genomsyrar alla våra kundmöten. Som kund hos Trygg-Hansa ska man vara trygg med att vara rätt försäkrad och i våra kundkontakter säkerställer vi detta. När vi nu utvecklar marknadens bästa kundupplevelse följer vi inte bara en stolt tradition, tillsammans med våra medarbetare vill vi vara med och forma framtiden. Vår ambition som företag är att återspegla våra kunder, därmed är det viktigt att du verkar och bidrar till en kultur som präglas av mångfald, respekt och allas trevnad. Vill du bli en del av en dynamisk arbetsmiljö?

• Du har ett överordnat strategiskt och operativt ansvar för kundservice och proaktiv försäljning. Det är idag ca 400 medarbetare i organisation och du kommer att ha ca 4 direktrapporterande ledare i ditt team. Du har ett medarbetar- och utvecklingsansvar för direktrapporterande i kundservice ledningsgrupp och du arbetar med att coacha dina ledare för att kunna ge hela organisationen de bästa förutsättningarna för att ge fantastiska kundmöten.

• Du ansvarar för vår uppbyggnad av verksamheten i Malmö. Vi växer snabbt och ditt ansvar är att skapa struktur och processer för att ge verksamheten en bra plattform att stå på. Du ansvarar för kvalitet och utbildning och att säkerställa att alla medarbetare har rätt kompetens och de bästa förutsättningarna att ge de bästa kundmötena.

• Du säkerställer att vi driver en effektiv kundservice och du arbetar nära andra delar av organisationen för att möjliggöra detta. Du ansvarar för totala budgeten för kundservice och säkerställer att resurser allokeras optimalt.

• Du arbetar nära våra övriga distributionskanaler, framför allt agenter och digitalt för att säkerställa en enhetlig kunduppleveles oavsett kanal. Du arbetar även nära andra avdelningar såsom produktledning, marknad och Go To Market för att säkerställa att våra kunder har de bästa produkter och tjänsterna på marknaden.

• Du är en del av Privatmarknads ledningsgrupp och tillsammans med ledningsgruppen arbetar vi med att driva vår affär framåt på kort och lång sikt. Du rapporterar till Susanne Holmström som är Chef för Trygg-Hansa Privatmarknad.

För att lyckas i rollen:

• Du brinner för kunden och är passionerad kring arbetet med att säkerhetsställa en enkel och smidig kundupplevelse. Du vet att affärer och nöjda kunder får man genom motiverade medarbetare och leder ditt team för att skapa detta. Du har förmågan att verka genom andra och ett ledarskap som genomsyras av engagemang och förtroende. Du har ett starkt mål- och resultatfokus och har uppnått starka resultat inom tidigare uppdrag.

• Du har erfarenhet av att leda större kundserviceorganisationer och känner till processer och struktur som behöver vara på plats för att få en kundservice att fungera optimalt. Du har gärna erfarenhet av COPC eller annan standard för kundservice.

• Du är en stark modern ledare som levererar genom att involvera och engagera ditt team. Du är modig och målinriktad och brinner för att komma framåt och visa resultat. Du är duktig på att samarbeta både inom företaget och utanför. Du söker kontinuerligt inspiration utanför ditt eget företag och bransch för att driva utvecklingen framåt.

• Du är strukturerad och analytisk och driver din verksamhet genom tydliga mål och uppföljning. Du är datadriven och tar beslut utifrån analys och insikter. Du har även den strategiska förmågan att som en del av ledningsgruppen för Privatmarknad Sverige driva hela vårt affärsområde framåt. Du rapporterar till Chef för Privatmarknaden och är en del av ledningsgruppen för Trygg-Hansas Privatmarknad.

• Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning och minst 5 års erfarenhet av att jobba med en större kundserviceverksamhet. Du har även erfarenhet från försäljning gärna per telefon. Du har en god kommunikationsförmåga, såväl på svenska som engelska, i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?

• Möjlighet att arbeta med produkter och tjänster som på riktigt gör skillnad i människors liv. Vi möjliggör att våra kunder kan leva och verka fullt ut. Det här gör vi tillsammans i en spännande miljö där vi testar utvärderar och driver vår utveckling i en agil metodik

• Produkter kan alltid kopieras, men människor är unika! Vi sätter människan och mångfald i fokus och är övertygade om att samarbete och olika perspektiv skapar de bästa förutsättningarna för bra prestationer. Du blir en del av ett respektfullt och drivet team med duktiga arbetskamrater som skapar ett arbetsklimat med ett stort hjärta.

• Vi utvecklas och växer, vi förväntar oss att du gör detsamma. Varje medarbetare är en viktig lagspelare mot vårt gemensamma mål. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter, stöttning, utmanande arbetsuppgifter i en stimulerande arbetskultur. Hos oss kan du utvecklas i din roll och skapa en karriär - lokalt såväl som internationellt

• Du får en stor spelplan- som anställd på Trygg-Hansa blir du inte bara en del av en nytänkande och framåtriktad företag. Du blir också en del av RSA Group - en av världens största försäkringskoncerner. Vi är en global verksamhet med en lokal landbaserad organisation, vilket betyder att vi kan agera snabbfotat på den lokala marknaden. Det bästa av två världar helt enkelt.

Välkommen meddinansökan redan idag, intervjuer sker löpande och tillsättningsdatum sker utifrån...

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-01-29

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malie Svärd malie.svard@trygghansa.se

Företag
Trygg-Hansa

Adress
Trygg-Hansa
Östergatan 35
21122 Malmö

Kontorsadress
Östergatan 35, Malmö

Jobbnummer
3931354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trygg-Hansa

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trygg-Hansa: