Chef Kundcenter, Gävle

Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet i Gävle, Stockholm, Kiruna eller i hela Sverige

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter som levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

Kundcenter är en stor del av kommunikationsenheten. Som sektionschef i Kundcenter blir du en viktig del i vårt arbete med att göra Lantmäteriet tydligt och bidra till myndighetens goda anseende. Kundcenters huvudsakliga uppdrag är att ta emot och besvara allmänhetens frågor och lämna ut uppgifter ur fastighetsregistret enligt offentlighetsprincipen och myndighetens serviceskyldighet. Vi ansvarar också för växel och receptionen vid huvudkontoret i Gävle.


Publiceringsdatum
2019-02-22

Arbetsuppgifter
Att vara sektionschef för Lantmäteriets Kundcenter innebär verksamhets- och budgetansvar samt ansvar för arbetsmiljöfrågor, rekrytering, avveckling, kompetensutveckling m.m. Det dagliga arbetet i Kundcenter leds och koordineras av verksamhetens tre funktionschefer. De har det direkta chefsansvaret för medarbetarna och du som sektionschefen har i första hand chefsansvar för de tre funktionscheferna. Du leder ledningsgruppen för Kundcenter, deltar i kommunikationsenhetens ledningsgrupp och rapporterar till kommunikationschefen.

I kundcenter arbetar ett sextiotal medarbetare som kontinuerligt har kontakt med externa kunder och interna nyckelpersoner. Med kunskaper om Lantmäteriets verksamhet och aktuella frågor ligger du steget före i hur Lantmäteriets verksamhet ska exponeras på ett intresseväckande, enhetligt och kundanpassat sätt.

Vi är i ett utvecklingsskede som innefattar nya gränssnitt mot allmänheten, så intresse för ny teknik och digitala kontaktvägar är en förutsättning för att lyckas i rollen. Det finns en ambition att utveckla kundens upplevelse och samla alla Lantmäteriets första kundkontakter i Kundcenter. Det ställer krav på förmåga att utveckla verksamhet och lyssna såväl till kunders behov som till hela myndighetens och den egna personalens önskemål.


Kvalifikationer
Som chef har du verksamhetsansvar och leder utveckling av verksamheten genom att leda andra. Tjänsten kräver lyhördhet men också initiativförmåga och drivkraft. Vi söker en prestigelös och flexibel person med självinsikt och en god förståelse för andra samt förmåga att anpassa ledarskapet till den rådande situationen. Vi vill att du har minst fem års chefserfarenhet från liknande verksamhet.

För arbetet behövs också följande kunskaper:
• minst sju års erfarenhet av kundcenterverksamhet och växellösningar
• förmåga att se hur nya tekniska lösningar kan utveckla kundservicen
• god erfarenhet av ledarskap och särskilt att leda i förändring av verksamhet med nära kundrelationer
• god kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa och upprätthålla relationer

Det är meriterande med erfarenhet av arbete i offentlig sektor.

Som person vill vi att du:
• är trygg i att leda andra, kan motivera och förse medarbetare med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål
• har gott omdöme, personlig mognad och ett coachande förhållningssätt
• ser nya angreppssätt och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter
• är lojal och kan skapa stolthet för verksamheten
• i ditt bemötande är lugn, uppmärksam och tillmötesgående
• har mycket god samarbetsförmåga samt vilja och förmåga att söka lösningar tillsammans med dina kollegor.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Du förväntas på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt tillsammans med dina chefskollegor och medarbetare i enlighet med de krav och förväntningar som ställs på Lantmäteriet.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-13
Ange följande referens när du ansöker: C25208-2019-2
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Ferndahl 026-63 32 07

Företag
Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet

Adress
Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet
Lantmäteriet
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle

Jobbnummer
4629938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet: