Chef internlogistik

Getinge Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Getinge Group AB i Stockholm, Solna, Karlstad, Växjö, Sundsvall eller i hela Sverige

Varje dag bidrar Getinge Groups produkter till att rädda liv och garantera utmärkt vård. Över hela världen gör våra produkter och medarbetare varje dag en enorm skillnad för patienter, vårdpersonal och samhället i stort. Och det är vi väldigt stolta över.

Lockas du av att skapa en karriär inom logistik i ett globalt och marknadsledande företag och i en miljö där kreativa lösningar och ständiga processförbättringar är avgörande?
Maquet Critical Care är en del av den svenska Getingekoncernen - en av världens ledande leverantörer av medicinteknisk utrustning och registrerat på Stockholmsbörsen.
Vi söker nu chef till vår internlogistikverksamhet! Tjänsten innebär en fantastisk möjlighet för en driven logistikledare att påverka och utveckla vår materialförsörjningsprocess och att bli del i en global och dynamisk organisation med höga ambitioner!
Tjänsten
Som chef för vår internlogistikverksamhet utvecklar du logistik- och försörjningsarbetet inom Maquet Critical Care i Solna. Du har personalansvar och leder arbetet inom gruppen om ca 17 kollektivanställda. Ditt huvudansvar är att säkerställa försörjningen av material till vår produktion av huvudprodukter, tillbehör, reservdelar och förbrukningsmaterial. Du ansvarar även för packning och skeppning av våra produkter för vidare transport till kund.
Du arbetar kontinuerligt med att optimera försörjningsprocessen och därmed säkra hög leveransprecision, korta ledtider och styrning av materiallager. Detta också externt tillsammans med våra leverantörsansvariga och leverantörer i syfte att optimera hela försörjningskedjan.
Du arbetar tillsammans med din personal för att ta fram effektiva arbetssätt med hög flexibilitet.

Placeringsort är Solna och antalet resdagar per år är uppskattat till ett tiotal.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är högskoleingenjör eller motsvarande med minst cirka tio års erfarenhet av att leda motsvarande organisation och arbete. Du har flerårig erfarenhet av logistik och försörjningsproblematik och har god kunskap om verktyg och metodiker inom logistik. Kunskap och erfarenhet av KANBAN och LEAN ser vi som meriterande.

Vidare ser vi att du kunskap om SAP eller motsvarande affärssystem och att du har erfarenhet av att arbeta tillsammans med inköpsavdelning och leverantörer. Vi ser även att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Som person drivs och motiveras du av att leda och utveckla andra och vi ser att du har en coachande ledarstil. Du är en resultatorienterad lagspelare som skapar engagemang, delaktighet och som organiserar och prioriterar aktiviteter på bästa möjliga sätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat, samt har förmågan att se sammanhang och prioritera rätt frågor. Eftersom tjänsten innefattar många olika kontaktytor och gränssnitt värdesätter vi att du är utåtriktad, prestigelös och att du har en god förmåga att bygga relationer med medarbetare i olika roller och på olika nivåer.
Stämmer ovanstående in på dig och är du redo att göra skillnad är du välkommen att söka tjänsten senast 9 januari.
Har du frågor är du välkommen att Jonas Jakstad, VP Operations på 070-782 7947.

Varaktighet, arbetstid
Full-time Until further notice

Publiceringsdatum
2015-12-09

Ersättning
Fixed

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Getinge Group AB

Adress
Getinge Group AB
P.O Box 8861
40272 Göteborg

Kontorsadress
P.O Box 8861

Jobbnummer
2568828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Getinge Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Getinge Group AB: