Chef Intern Materialförsörjning - Systemair Sverige AB
Oak Consultant Group AB / Inköpar- och marknadsjobb / Skinnskatteberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skinnskatteberg,
Fagersta,
Norberg,
Surahammar,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Oak Consultant Group AB i Skinnskatteberg,
Lindesberg,
Köping,
Avesta,
Nora eller i
hela Sverige Chef Intern Materialförsörjning - Systemair Sverige AB
Systemair är ett ledande ventilationsföretag verksamt i 50 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika.
Bolaget omsätter cirka 8,3 miljarder kronor och har för närvarande cirka 6 200 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 10 procent.
Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.
Skinnskattebergs kommun är belägen i nordvästra Västmanland som hör till idylliska Bergslagen. Med cirka 4400 invånare är Skinnskatteberg en gemytlig ort som präglas av närhet. En närhet till allt mellan friluftsliv och natur, men även till större städer. Med cirka 40 - 60 minuters restid från Örebro, Västerås och Eskilstuna ger exempelvis ett arbete i Skinnskatteberg goda möjligheter till att dagspendla.
Vi söker Dig som är intresserad av modern industriproduktion och som drivs av att utveckla organisation, medarbetare och logistikprocesser genom ett aktivt ledarskap.
Inom Systemair Sverige AB i Skinnskatteberg jobbar vi aktivt med att utveckla vår fabrik. I den aktuella rollen ansvarar du för att leda utvecklingen inom ditt område och ge support till våra tillverknings-och montageavsnitt. Arbetet innebär också ett helhetsansvar inom arbetsmiljö, kvalitet, leveranser och med stort fokus på att driva och utveckla vårt arbetssätt inom logistikområdet.
Ditt och avdelningens främsta bidrag är att optimera vår interna materialförsörjning med målsättningen att bistå med rätt förutsättningar för en produktion i världsklass. Du säkerställer leverans av ingående komponenter, köpta artiklar såväl som egentillverkade, i rätt tid och omfattning till dina internkunder. Du drivs vidare av ett affärsmässigt förhållningssätt och skapar förutsättningar för effektivisering inom Ditt område. Att jobba bort icke värdeskapande aktiviteter är en naturlig del av ditt DNA. Till Din hjälp och i teamet har du ett 30-tal materialhanterare inom kollektivsidan och ett par områdesledare (kollektivanställda). Verksamheten bedrivs i huvudsak på dagtid.
Du rapporterar till Logistikchefen och utgör en viktig del i funktionens lokala ledningsgrupp. Logistikavdelningen utgörs vidare av ett 90-tal medarbetare. Du kommer att ha chefskollegor med ansvar för lagerverksamhet och planering. Tätt samarbete förekommer med ett antal olika andra funktioner.
Operations utgörs av totalt ca 350 medarbetare och består utöver logistik av; tillverkning & montage, underhåll, kvalitet och stabsrepresentanter från HR och ekonomi.
Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Leda och utveckla aktuellt avsnitt.
- Utveckla organisationens och medarbetarnas kompetens och kapacitet, för att möta dagens och framtidens behov och krav
- Ansvar för att området präglas av en kontinuerlig förbättringskultur och arbetar efter LEAN-principer
- Övergripande Personal & Arbetsmiljöansvar för området samt säkrar att medarbetarna har en god arbetsmiljö, följer lagar, avtal, policys, samt företagets värderingar.
- Budgetansvar.
- Genomföra årliga löne- & medarbetarsamtal med prestationsbedömning
- Ansvarar för att aktuellt produktionsavsnitt uppnår uppsatta mål och gör målen kända för samtliga medarbetare inom produktionsområdet.
Vad kan Systemair erbjuda dig?
Hos oss får du kombinationen av det globala bolaget och bolaget med en familjär känsla nära till beslut. Vi kombinerar en historik där vi ända sedan starten varit lönsamma med en stark framåtanda där du i denna roll verkligen får bidra till morgondagens produktionsmiljö!
Publiceringsdatum2023-01-20ProfilVi söker Dig som gillar utmaningar och drivs av att åstadkomma resultat tillsammans med andra.
Du räds inte förändring och har ett prestigelöst sätt. Trivs såväl med operativa som mer strategiska inslag i Din vardag.
För att lyckas i rollen tror vi att Du har erfarenhet från tillverkande industri och har intresse av personalledning och logistik. Vi ser gärna att Du har någon form av akademisk utbildningsbakgrund och är väl förtrogen med koncept som LEAN, ständiga förbättringar och andra inom tillverkning vanligen förekommande verktyg och tankesätt.
Som ledare förväntar vi oss att Du är tydlig, trygg och engagerad med stort resultatfokus. Du är strukturerad, initiativtagande, prestigelös, ansvarstagande och har lätt för att skapa goda relationer.
Kunskaper inom M3 är meriterande och vi förutsätter att Du har kunskaper i engelska och officepaketet.
Övrig information
Resor kan ingå i tjänsten och därför är det ett krav att du har körkort. Tjänsten är placerad i Skinnskatteberg.
Kontakt
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Helena Fiedler på tel. 070-591 90 33.
Välkommen med Din ansökan, dock senast 12/2!
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/2".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Oak Consultant Group AB (org.nr 556936-4283)
Arbetsplats Systemair
Kontakt Helena Fiedler, HR-konsult, Oak Consulting
070-5919033 Jobbnummer 7363569
Observera att sista ansökningsdag har passerat.