Chef integrationsavdelningen

Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen i Luleå

Söker avdelningschefer till Arbetsmarknadsförvaltningen
Vill du vara med och bidra till utvecklingen i Luleå kommun!
Luleå är och ska vara en attraktiv kommun att leva och verka i. Vi är inne i ett mycket intressant och spännande utvecklingsarbete. Luleå är en stad som växer och ambitionen är att bygga för 10 000 fler Lulebor!
Luleå kommun är en av länets största arbetsgivare med ca 7000 medarbetare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknadspolitik, integrationsfrågor och vuxenutbildning. Arbetsmarknadsförvaltningen består av fyra avdelningar och en stabsfunktion. Förvaltningen har behov av tre nya avdelningschefer. Förvaltningen är inne i ett förändringsarbete som du kommer att leda och utveckla tillsammans med övriga chefer
Integrationsavdelningen består av flyktingmottagning samt verksamhet för ensamkommande flyktingbarn. I verksamheten för ensamkommande flyktingbarn ingår hem för vård och boende (HVB-hem) för personer med permanent uppehållstillstånd och asylsökande samt utslussningsverksamhet. HVB - hemmen arbetar utifrån ett salutogent förhållningssätt i ledarskapet både gentemot handledare och gentemot boende. Tolkförmedlingen finns för närvarande inom avdelningen, men en översyn ska göras under våren 2012. Verksamheten inom integrationsavdelningen är stadsbidragsfinansierad och lagreglerad vilket innebär att den måste kunna förändras utifrån ändrade villkor.

Publiceringsdatum
2011-12-03

Arbetsuppgifter
Som chef för verksamheten ansvarar du för att utveckla och samordna kommunens flyktingmottagning och verksamheten för ensamkommande flyktingbarn. Arbetet innehåller både strategiska och operativa frågor. I verksamheten med ensamkommande flyktingbarn ligger fokus idag mot utveckling av utslussningsverksamheten. Där ingår att ordna lägenheter samt samverkan med kommunens bostadsbolag. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och deltar i Invandrarrådets sammanträden. Du har personal, ekonomi och verksamhetsansvar.

Kvalifikationer
Lämplig akademisk utbildning t ex socionom eller beteendevetare, eller annan likvärdig utbildning.
Då förvaltningen påverkas av politiska beslut och just nu är inne i ett förändringsarbete söker vi en person som är drivande, motiverande och har förmåga att skapa en gemensam målbild för berörda medarbetare. - Erfarenhet som ledare.
• Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete.
• Kompetens från arbete med människor som befunnit sig i utsatta situationer, exempelvis flyktingar är önskvärt.
• God kommunikations- och samarbetsförmåga är ett krav då arbetet förutsätter samverkan med flera organisationer, föreningar, myndigheter samt övriga förvaltningar i kommunen.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-18
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt kulturell mångfald tillför verksamheten.
Våra verksamheter präglas av en gemensam värdegrund;
Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens.
Ange följande referens när du ansöker: A244332
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Christine Nilsson, 0920-453214, 070-5293607
Lars Näsvall
Mari Viklund, 0920-271072

Facklig kontakt
Lena Lovén, 0920-454330
Ulrika Lindgren, 0920-454901
Anneli Palmklint, 0920-453933

Företag
Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen
97185 Luleå

Jobbnummer
1096770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå kommun Arbetsmarknadsförvaltningen: