Chef inom operativt inköp

ValueOne AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ValueOne AB i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Tierp, Hedemora eller i hela Sverige

ValueOne söker en Chef inom operativt inköp till en kund inom tillverkande industri i Gästrikland.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
tjänstepension
sjuk- och vårdförsäkring
friskvårdsbidrag
personlig coachning och karriärrådgivning
nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)

Om rollen

Som Chef inom operativt inköp ansvarar du för att leda det operativa inköpsteamet inom indirekt material och tjänster (IM&S). Du förväntas leda och driva gruppens arbete framåt och parallellt med detta bidra med analyser och perspektiv på hur verksamheten kan utvecklas och förbättras på lång sikt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Leda och fördela arbetet på den operativa inköpsavdelningen.
Kontinuerligt arbeta för att stärka och utveckla dina medarbetare.
Löpande följa upp och åtgärda avvikelser inom det egna ansvarsområdet, delta i budgetprocess samt följa upp kostnader.
Årligen lägga en plan för vilka aktiviteter som ska genomföras, länkat till företagets övergripande strategi, samt leda och följa upp arbetet.
Leda avdelningsmöten samt aktivt delta i funktionens ledningsgrupp.
Orderläggning, leveransbevakning samt uppföljning av lagervärden.

Erfarenhet och kompetens

För denna roll söker vi sig som har tidigare erfarenhet av en ledande position inom inköp. Vidare har du kompetens inom operativt inköp av indirekt material och tjänster. Det är meriterande om du har en utbildning på eftergymnasial nivå inom relevant område, alternativt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköpsområdet. Vi ser gärna att du har bakgrund inom tillverkande industri. Du behärskar engelska och svenska i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du analytisk och noggrann, samtidigt som du är kommunikativ och har en inkluderande ledarskapsstil. Vidare är du en proaktiv person som tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Johanna Hallnemo på telefon: 072-143 23 79 alternativt 010 332 29 20.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valueone AB (org.nr 556787-5264), http://www.valueone.se

Arbetsplats
ValueOne AB

Jobbnummer
8366527

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ValueOne AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ValueOne AB: