Chef för Support/Kommunikation

Mälarenergi AB / Marknadsföringsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mälarenergi AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Köping, Kungsör eller i hela Sverige

DINA ARBETSUPPGIFTER
Koncernen Mälarenergi består av flera affärsområden, en supportfunktion och dotterbolag. Avdelningen Support/Kommunikation fokuserar på stöd- och serviceinsatser som underlättar den affärsmässiga relationen mellan Mälarenergi, dess kunder och intressenter. Avdelningen ansvarar också för den interna kommunikationen. I koncernen finns reglerade verksamheter som t ex Elnät, och konkurrensutsatta områden som Elhandel och Stadsnät. Kommunikationsavdelningen arbetar på uppdrag och i nära samarbete med samtliga affärsområden och dotterbolag samt koncernens marknadsstrateg.
Som chef för Support/Kommunikation blir dina huvudsakliga arbetsuppgifter att leda, planera och fördela arbetet på Kommunikationsavdelningen. Du medverkar till medarbetarnas samt verksamhetens utveckling och ansvarar för avdelningens ekonomi. På Kommunikationsavdelningen finns idag 9 medarbetare, som samordnar det företagsövergripande kommunikationsarbetet. Det finns funktioner för press och media, sponsring, kundevenemang, skolsamarbete, intern kommunikation, marknadskommunikation, webbplats och varumärkesplattform. I uppdraget medverkar du också i Supports utvecklingsarbete och i dess ledningsgrupp. Du svarar även för avdelningens del i budgetprocessen. Placeringsort: Västerås
DIN BAKGRUND
Vi söker dig med högskolesutbildning inom marknadsföring och kommunikation eller motsvarande. Du har dokumenterad erfarenhet av att jobba i en arbetsledande position kombinerat med erfarenhet av kommunikation och marknadsföring mot såväl företags- som privatkunder. Dessutom har du kunskap inom ekonomiområdet. Erfarenhet från arbete med digitala/interaktiva kanaler är en merit.
DIN PROFIL
Som person har du en positiv grundinställning och stark drivkraft med en förmåga att ta till dig nya saker och förutsättningar. Ett strukturerat förhållningssätt behövs för att säkerställa effektivitet och hög kvalitet på de tjänsteleveranser som förväntas. Vi vill också att du är kreativ och flexibel i skapandet av nya lösningar. Du har en förmåga att se helheten, samtidigt som du har öga för detaljerna. Du är resultat- och målinriktad, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Ditt ledarskap bygger på ett förhållningssätt där du agerar så att andra lyckas.
LÅTER DET INTRESSANT?
Vid frågor, kontakta Jan Strandbacke, rekryteringsansvarig, 021-39 53 17. För facklig representant,se vår hemsida www.malarenergi.se. Du är välkommen med din ansökan senast den 3 oktober 2010 till Mälarenergi AB, Rekrytering, Box 14, 721 03 Västerås eller via e-post, rekrytering@malarenergi.se . Märk din ansökan med "Chef Support/Kommunikation".

Publiceringsdatum
2010-09-17

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-03
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@malarenergi.se

Företag
Mälarenergi AB

Adress
Mälarenergi AB
Box 14
72103 Västerås

Kontorsadress
Sjöhagsvägen 3
Västerås

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 021- 39 50 00

Jobbnummer
735023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mälarenergi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mälarenergi AB: