Chef för servicedeskfunktionen, kundservicefunktionen, Solna

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

- bygg upp och utveckla vår nya servicedesk
Vi söker en chef för vår nya servicedeskfunktion på verksamhetsstöd i Solna.
Ditt nya jobb
innebär att bygga upp, leda och planera verksamhetsstöds servicedesk. I rollen ingår även att följa upp och rapportera arbetet samt att, i samverkan med olika intressenter, utveckla verksamheten.
Som chef för servicedeskfunktionen ingår du i kundservicefunktionens ledningsgrupp och har eget personal-, arbetsmiljö-, budget- och resultatansvar. Du ansvarar för att funktionen har den kompetens som verksamheten och utvecklingen kräver och du stödjer, inspirerar och skapar aktivt förutsättningar för medarbetarna i deras arbete.
Verksamhetsstöd är ett Shared Service Center inom Skatteverket och vi levererar stödtjänster till organisationen inom administration, internservice och IT-området. Vi levererar även vissa tjänster till Kronofogden och Lantmäteriet. Vår servicedesk kommer att vara den gemensamma kanalen in för våra användare, beställare och kunder.
Vi söker dig som
• har minst tre års strategisk och operativ erfarenhet av att bygga upp, leda, driva, utveckla och följa upp verksamhet inom kundservice/kundtjänst
• har minst tre års erfarenhet av ledarskap med personal- och verksamhetsansvar i ett uppbyggnadsskede
• är drivande, flexibel och lösningsorienterad
• har ett service- och kundorienterat fokus och förhållningssätt i ditt arbete
• trivs med samarbete på olika nivåer i organisationen
• har viljan och förmågan att inspirera och motivera medarbetare.
Vid rekryteringen av chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha mycket goda kommunikativa färdigheter.
Det är meriterande om du har erfarenhet av budgetansvar. Det är också meriterande om du har akademisk examen i ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap (minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng enligt Bolognamodellen).
Du måste vara svensk medborgare eftersom befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra värderingar om att vara offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Anställningen är tills vidare, men förordnandet som chef för servicedeskfunktionen är tidsbegränsat och omprövas efter tre år.
Sista ansökningsdatum: 2010-11-09

Publiceringsdatum
2010-10-18

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Charlotte Johansson Ahlström, Chef kundservicefunktionen, 010-574 83 05
Åsa Pyka, HR-konsult, 010-5750091
Susanne O'konor, Saco, 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, ST, 010-574 89 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
756463

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: