Chef för Servicedesk AcadeMedia IT

Academedia Support AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academedia Support AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Är du en driven ledare med både teknik- och verksamhetsintresse som vill utveckla vår IT för framtidens utbildning?



Digitalisering är en central del i AcadeMedias strategi till 2023 och användningen av IT ökar snabbt med många nya tjänster och lösningar. För att ge våra elever, deltagare och lärare bästa möjliga förutsättningar växer behovet av en flexibel och stabil IT-funktion. Vi behöver införa innovativa lösningar inom IT samtidigt som vi stärker strukturen. Vi lyckas genom förståelse för vår verksamhet, tekniskt kunnande och samarbete. Nu söker vi dig som vill göra skillnad för elever och lärare samt ta vår Servicedesk till nästa nivå!

AcadeMedia IT arbetar med AcadeMedias verksamhet på cirka 550 enheter i Sverige. Mångfalden i verksamheterna och miljöerna är stora vilket gör vårt uppdrag till ett spännande och dynamiskt arbete.



Om rollen

Som Chef för Servicedesk inom AcadeMedia IT ansvarar du för service och support till våra 14 000 medarbetare runt om i Sverige med stöd av vår koncerngemensamma IT. Vår IT-miljö är en central del i verksamheten och vi har dagligen ungefär 170 000 användare i form av deltagare, elever och barn över hela landet. Deras krav och förväntningar på en väl fungerande och effektiv IT-miljö utvecklas ständigt och beroendet till IT blir allt högre.

Servicedesk har idag tio medarbetare och består av servicetekniker samt Incident och Problem manager. Du har ett direkt budgetansvar, personalansvar samt ansvar för våra interna processer Incident, Major Incident samt Problem management.

Ditt uppdrag som chef är att leda, styra och utveckla din verksamhet och dina medarbetare. Leda gruppen i dess dagliga arbete och ansvara för problemlösning och stöttning i den dagliga driften. Upprätta och utvärdera rutiner, processer och dokumentation. Driva effektiviseringsarbete genom förbättrings- och förändringsaktiviteter inom avdelningen och ansvarsområdet. Tillse att avdelningen har rätt kompetens. Ansvara och verka för en miljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och ständiga förbättringar. Utifrån uppdraget coacha, motivera, stödja och skapa förutsättningar för dina medarbetare att nå sin fulla potential.

Du är medlem i ITs ledningsgrupp och rapporterar till koncernens IT-chef. Som chef på AcadeMedia IT förväntas du ta ett självständigt chefs- och ledaransvar för din avdelning, men även bidra till hela organisationens utveckling. Det finns på sikt stora möjligheter till utveckling inom organisationen för rätt person.

Om dig

Vi söker dig som har flerårig ledarerfarenhet och ett genuint intresse av både IT och verksamhet. Du vill vara med och utveckla både teknik och organisation för att ge våra lärare och elever bättre förutsättningar att lyckas. Du har åstadkommit tydliga resultat i tidigare roller, gärna i större organisationer eller komplexa situationer.

Du förstår IT och har erfarenhet av Servicedesk. Det är även meriterande om du har erfarenhet av rapportering och datahantering i form av uppföljning av tex SLA.

Som person är du duktig på att bygga relationer och samarbeta. Du är strukturerad och drivs av att hitta lösningar som balanserar verksamhetens behov med teknikens förutsättningar. Som ledare vill du skapa en kultur av ansvarstagande och samarbete.

Övrig information

Tjänsten är på heltid med placering i nya fräscha lokaler i centrala Stockholm. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Är du den vi söker?

Har du frågor om tjänsten kontakta AcadeMedias IT-chef Andreas Roos, andreas.roos@academedia.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta AcadeMedias Chefsrekryterare, Carina Åkemark carina.akemark@academedia.se. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt dock senast 2020-02-28. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi har valt vår kanal och undanbeder oss vänligt men bestämt bearbetning från rekryteringsföretag eller annonsföretag.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2020-02-06

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AcadeMedia Support AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AcadeMedia Support AB (org.nr 556568-8479), http://www.academedia.se/

Arbetsplats
AcadeMedia

Jobbnummer
5082009

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academedia Support AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academedia Support AB: