Chef för renhållningsverksamheten

Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen / Chefsjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på nära 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!

Avdelningen ansvarar för gator och vägar, renhållning, vatten/avlopp, kommunens fastigheter, allt från skolor och bostäder till äldreboenden och kontor. Vi förvaltar ca 90 000 m2 lokaler och ca 470 lägenheter. Avdelningen är flexibel i sitt sätt att lösa uppgifter och gör det ofta genom att samarbeta inom avdelningen


Publiceringsdatum
2021-04-28

Arbetsuppgifter
Renhållningschef ska, under teknisk chef, ansvara för samtliga frågor som kommunen har inom området för renhållning/återvinning, ÅVC med tillhörande mark, slamtömning m,m.
Du hanterar avtal, planerar underhåll och är ansvarig för ekonomi och budget, med tillhörande uppföljningar och prognoser. Du ansvarar för att utveckla frågor kring renhållning för att bibehålla och öka servicen till medborgare och företag. I uppdraget ingår att ha kundkontakter, granska och kontera leverantörsfakturor, sköta samt ha personal- och arbetsmiljöansvar.


Kvalifikationer
Du ska ha relevant högskole-/universitetsutbildning för verksamhetsområdet, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna några års erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation med goda ekonomikunskaper.
Du har administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med goda datorkunskaper.
Meriterande är kunskaper inom offentlig upphandling och LOU samt kunskap om EDP-Future/EDP-Mobile.

Dina egenskaper
Som person är du en serviceinriktad person, då du kommer i kontakt med både interna och externa kunder. Tålamod, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper.

Att jobba i Bräcke kommun ska vara utvecklande och förmånligt. Därför erbjuder vi dig som anställd en förmånsportal fylld med en mängd förmåner och rabatter samt en förmånlig pensionsrådgivningstjänst.

ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse Ev. provanställning tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021-3-ToI".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460), http://www.bracke.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Jobbnummer
5727253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen: