Chef för renhållningsverksamheten

Bräcke Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke Kommun i Bräcke, Ånge eller i hela Sverige

Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.

Vår avdelning ansvarar för gator och vägar, renhållning, vatten/avlopp, kommunens fastigheter, allt från skolor och bostäder till äldreboenden och kontor. Vi förvaltar ca 90 000 m2 lokaler och ca 470 lägenheter. Avdelningen är flexibel i sitt sätt att lösa uppgifter och gör det ofta genom att sammarbeta inom avdelningen

Publiceringsdatum
2019-04-15

Kvalifikationer
Du ska ha relevant högskole-/universitetsutbildning för verksamhetsområdet, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna några års erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation med goda ekonomikunskaper.
Du har administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med goda datorkunskaper.
Meriterande är kunskaper inom offentlig upphandling och LOU samt kunskap om EDP-Future/EDP-Mobile.

Dina egenskaper
Som person är du en serviceinriktad person, då du kommer i kontakt med både interna och externa kunder. Tålamod, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper.

Arbetsuppgifter
Renhållningschef ska, under teknisk chef, ansvara för samtliga frågor som kommunen har inom området för renhållning/återvinning, ÅVC med tillhörande mark, slamtömning m,m.
Du hanterar avtal, planerar underhåll och är ansvarig för ekonomi och budget, med tillhörande uppföljningar och prognoser. Du ansvarar för att utveckla frågor kring renhållning för att bibehålla och öka servicen till medborgare och företag. I uppdraget ingår att ha kundkontakter, granska och kontera leverantörsfakturor, sköta samt ha personal- och arbetsmiljöansvar.

Om tjänsten
Tillträde efter överenskommelse.
Provanställning tillämpas.

Att jobba i Bräcke kommun ska vara utvecklande och förmånligt. Därför erbjuder vi dig som anställd en förmånsportal fylld med en mängd förmåner och rabatter samt en förmånlig pensionsrådgivningstjänst.

Vi undanbeder oss kontakt med rekryteringsföretag, vänligen men bestämt. Vänligen respektera.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 301/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Göran Bengtsson 0693-16214

Företag
Bräcke kommun

Adress
Bräcke kommun
Box 190
84321 BRÄCKE

Kontorsadress
Hantverksgatan 25

Jobbnummer
4734800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke Kommun: