Chef för område flyktingmottagande och integration
Kalmar kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Kommunledningskontoret i Kalmar Kalmar är en av Sveriges mest historiskt intressanta städer och en region som har framtiden för sig. Vi är landets yngsta universitetsstad och har två år i rad blivit utsedd till Sveriges bästa sommarstad.
Med havet integrerat i staden, stora spännande byggprojekt, stränder mitt i centrum, flera stora idrottsevenemang och en fantastisk landsbygd vill över 90 procent av kommunens 66 000 invånare rekommendera vänner och bekanta att flytta hit. Välkommen du också!
Publiceringsdatum2017-02-03ArbetsuppgifterKommunledningskontorets enhet för arbete och välfärd består av tre verksamhetsområden: gymnasial vuxenutbildning genom Kunskapsnavet, område arbetsmarknad samt området för flyktingmottagande och integration. Enheten leds av en enhetschef och de tre verksamhetsområdena har varsin områdesansvarig chef.
Vi söker nu dig som vill bli chef för område flyktingmottagande och integration.
Som chef kommer du bland annat att:
• Leda, planera och utveckla områdets arbete
• Vara budget- och verksamhetsansvarig
• Vara personal- och arbetsmiljöansvarig för cirka 20 underställda
• Handlägga vissa ärenden
• Verkställa politiska beslut
• Samarbeta både med externa och interna aktörer såsom t.ex. Arbetsförmedlingen, Migrationsverket och socialförvaltningen
I områdets verksamhet ingår att samordna kommunens flyktingmottagande samt det praktiska mottagandet med bland annat information, bosättning, samverkan med olika myndigheter, råd och stöd, familjeåterföreningar, språkträning, samhällsorientering och boendesamordning.
I området ingår även att utveckla kommunens integrationsarbete bland annat med hjälp av integrationsrådet och handlingsplanen för integration, genom politiska uppdrag och omvärldsbevakning.
KvalifikationerDu ska sedan tidigare ha erfarenhet av att arbeta som chef/ledare samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du ska ha relevant högskole-/universitetsutbildning eller annan utbildning kombinerad med specifik arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från områdena integration, migration och/eller flyktingmottagande.
Som chef/ledare är du tydlig, förtroendeingivande, prestigelös och modig. Du är ett föredöme, visar personlig omtanke samt inspirerar och motiverar dina medarbetare. Du är duktig på att samverka, arbetar för ett positivt, öppet arbetsklimat och är intresserad av utvecklingsarbete.
Dina personliga egenskaper präglas av att du är mål- och resultatinriktad, strukturerad, initiativrik, engagerad och drivande. Då verksamheten ofta påverkas av olika förutsättningar i omvärlden behöver du vara flexibel och ha en positiv inställning till förändringar och se möjligheter framför hinder.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: A637389
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnn-Mari Nilsson 0480 - 45 01 31
FöretagKalmar kommun, Kommunledningskontoret
AdressKalmar kommun, Kommunledningskontoret
Box 611
39126 Kalmar
KontorsadressÖstra Sjögatan 18 39126 Kalmar
Jobbnummer 3299134
Observera att sista ansökningsdag har passerat.