Chef för marknadskommunikation till Resia Travel Group

Resia / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resia i Göteborg, Lerum, Kungsbacka, Alingsås, Stenungsund eller i hela Sverige

Resia Travel Group är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 50 butiker/kontor, på Internet och per telefon. Hos oss arbetar branschens vassaste resesäljare och specialister - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Resia Travel Group bedriver även e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se, Bengt-Martins.se, Cruisemarket.se samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
Vi är över 400 medarbetare som möter kunderna under våra olika varumärken. För helåret 2015 var RTG.s omsättning 3.7 miljarder SEK. I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, teknisk utveckling, marknadsföring samt affärsutveckling.

Nu söker vi en engagerad och driven Chef för Marknadskommunikation som vill vara med på Resias fortsatta tillväxtresa!
Är du en strategisk ledare med erfarenhet av arbete inom samtliga marknadsföringsdiscipliner? Vill du arbeta i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt uppsatta mål? Hos oss får du vara en del av ett framgångsrikt team på en arbetsplats som präglas av respekt, kompetens och energi.

Beskrivning av tjänsten
Som Chef för marknadskommunikation på Resia Travel Group kommer du att ansvara för all affärsdrivande marknadskommunikation inom våra olika varumärken, mot såväl B2C som B2B. Du har det övergripande ansvaret att strategiskt och taktisk bygga och förvalta avdelningen för marknadskommunikation. I din roll förväntas du skapa resultat genom att motivera och utveckla ditt team men även genom att själv aktivt delta och driva den löpande verksamheten framåt. Mycket fokus kommer att ligga på att bygga och utveckla avdelningen för digital marknadskommunikation. Du har personal och budgetansvar för en avdelning som omfattar 8 medarbetare. Tjänsten rapporterar till E-Commerce Director.

Har du rätt profil?
Du är en strategisk ledare som har förmågan att omvandla koncernens övergripande inriktning och initiativ till marknadskommunikation i världsklass. Du har god insikt i vilka aktiviteter som skapar uppmärksamhet och som ger resultat. Dagens kundmöten är en mångfacetterad upplevelse. Du har förståelse för att kvalitet idag handlar om att nyttja digitala ekosystem i samklang med analoga interaktioner och du skapar dig snabbt en bra överblick och förståelse för vilka delar på kundresan som behöver förbättras.  Du förstår hur slutkunden tänker och hur samspelet mellan olika kanaler skapar kundvärde.
Du har erfarenheter av att arbeta med digitala och sociala medier och håller dig uppdaterad inom detta område.  Vi söker dig som har förmågan att leda, entusiasmera, sporra dina medarbetare att nå individuella och gemensamma mål. Du trivs i ett arbete med högt tempo, har en stark vilja att utvecklas och initiativförmåga att agera på förbättringar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
•  Ansvar för extern marknadskommunikation, såväl i tonalitet som i det kreativa uttrycket.
•  Ansvar för att strategiskt och taktiskt bygga och förvalta avdelningen för Marknadskommunikation inom samtliga kommunikationskanaler.
•  Ansvar över framtagandet av den årliga marknadskommunikationsplanen inkluderande budget, budskap, medieval och tidplan.
•  Ansvar för strategisk och taktisk kampanjplanering, målsättningar och uppföljningar i nära samarbete med närliggande interna kontaktytor.

Publiceringsdatum
2016-07-08

Kvalifikationer
Högskoleutbildning eller motsvarande inom kommunikation, media eller marknadsföring.
•  3-5 års erfarenhet av ledarskap.
•  Dokumenterad erfarenhet av framgångsrika marknadsföringsinsatser i samtliga kanaler och medier inom såväl B2B som B2C.
•  Erfarenhet av budgetering, strategiutveckling, planering och uppföljning av kampanjer samt erfarenhet av digitala kanaler.
•  Starkt meriterande med erfarenhet från resebranschen och/eller detaljhandeln.
•  Erfarenhet av Google Analytics, CRM och marknadsanalys.

Placeringsort
Göteborg

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontaktuppgifter för detta jobb
Har du frågor om tjänsten, kontakta Tomas Josefsson (E-Commerce Director) på 0702-65 73 98 eller via e-post: tomas.josefsson@resia.se

Ansökan.
Du är välkommen med din ansökan senast den 8 augusti via http://www.resiatravelgroup.se/jobb . Klicka på knappen "Ansök" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev. Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med löpande intervjuer.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Resia

Adress
Resia
Resia AB, Box 1114
40523 Göteborg

Kontorsadress
Resia AB, Box 1114

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2946479

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resia: