Chef för Kontaktcenter

Göteborgs stad, Stadsledningskontoret / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret i Göteborg

Stadsledningskontoret stödjer kommunstyrelsen i uppdraget att leda, samordna och följa upp stadens verksamheter. I detta ingår att leda och samordna stadens strategiska planering, uppföljning av verksamheterna och dess resultat, beredning av beslutsunderlag och utförande av särskilda uppdrag, utveckling av stadens styrmodell och ägarstyrning av stadens bolag samt att bistå med specialiststöd och utförande av delegerade verksamheter och projekt.

Publiceringsdatum
2011-09-30

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla servicen till medborgarna? Vi söker dig som vill leda Göteborgs Stads nya Kontaktcenter.
Göteborg stad satsar nu på att utveckla servicen till boende, besökare och företagare. Under hösten 2012 kommer Göteborgs Stad att etablera ett kontaktcenter.
Arbetet med uppbyggnaden av Göteborgs stads kontaktcenter har nu börjat. En central och mycket viktig roll är kontaktcenterchefen i den nya organisationen. Ett spännande jobb inom Göteborgs stad där du får vara med och utveckla servicen och skapa en attraktiv och utvecklande arbetsplats.
Vi söker dig som utmanas av utvecklings- och förändringsarbete med målet att skapa bra service genom hög tillgänglighet, generösa öppettider, trevligt bemötande och service på flera språk. Du kommer att ansvara för att utveckla servicen i de olika kommunikationskanalerna. En förutsättning i din roll är att arbeta i nära dialog och med stor delaktighet från stadens förvaltningar och bolag.
Som chef för kontaktcenter kommer du att ansvara för den dagliga driften av Kontaktcenter, samt ha såväl personal- som ekonomiansvar för verksamheten. I ditt uppdrag ingår även utveckling, uppföljning och redovisning av Kontaktcenters uppdrag.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Du är trygg i ditt ledarskap, har lätt för att kommunicera, och skapar delaktighet och engagemang. Du är mål- och resultatinriktad, tar initiativ till förändring och utveckling, samt håller dig uppdaterad genom omvärldsorientering. Du är serviceinriktad och sätter kunden i fokus och ser nya sätt och teknik för att kommunicera som en möjliggörare för förbättrad service och kommunikation.

Erfarenheter
Du har en bakgrund från ledande befattning och har även erfarenhet från förändrings- och utvecklingsarbete i en större organisation. Du har erfarenhet av att arbeta med service och kunskap om offentlig verksamhet.

Utbildningsbakgrund
Du har högskoleutbildning inom adekvat område.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-23
Ange följande referens när du ansöker: A235764
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Helena Mehner, 031-368 06 03
Anette Dahlberg, 031-368 05 73

Facklig kontakt
Ywonne Bergkvist, 031-368 03 62
Stefan Granlund, 031-368 04 85

Företag
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Adress
Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Jobbnummer
1042878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad, Stadsledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad, Stadsledningskontoret: