Chef för kontaktcenter

Trollhättans Kommun / Chefsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Kommun i Trollhättan

Vi är stolta över Trollhättans Stads 4 500 medarbetare, som varje dag gör en positiv skillnad i våra invånares liv och är med och utvecklar stadens hållbarhet och livskraft. Vi drivs och motiveras av ledorden Mod, Delaktighet, Nytänkande och Handlingskraft. Här finns en spännande utveckling där du kan vara med och göra vår stad ännu bättre.




Publiceringsdatum
2019-11-13

Beskrivning
Kontaktcenter ska bli vägen in till Trollhättans Stad.

Genom kontaktcenter ska vi öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta oss, såväl via telefon och digitala kanaler som besök. Nu söker vi dig, avdelningschef för vårt kommande kontaktcenter, som vill leverera service i världsklass.
Arbetet med att möjliggöra och förbereda kontaktcenter har pågått under en tid och grunden är lagd för kontaktcenters implementering i organisationen. Nu är det hög tid för dig att bygga verksamheten från grunden för att cirka ett år senare driftsätta en stadsövergripande kundtjänstfunktion med 15-20 anställda under din ledning. Tillsammans med projektledaren för kontaktcenter och den projektorganisation som arbetar med projektet skapar ni rätt förutsättningar för verksamheten. För rätt person är detta en fantastisk möjlighet att vara med på resan att bygga Trollhättans stads ansikte utåt.
Kontaktcenter kommer att bli en central del av helheten och det är viktigt att du är duktig på att bygga nätverk och skapa goda relationer. Kontaktcenter kommer vara förvaltningarnas förlängda arm och det blir därför avgörande att du verkar för att bygga förtroende för kontaktcenters verksamhet i organisationen. Som kontaktcenterchef har utvecklings- och förändringsarbete en stor betydelse liksom förmågan att driva en digital verksamhetsutveckling för att möta medborgarnas och företagarnas behov i ett allt mer digitaliserat samhälle.
Organisatoriskt kommer du att tillhöra Kommunstyrelsens förvaltning och din arbetsplats är förlagd i stadshuset. Vi har ett arbetsklimat som gör att våra olika kompetenser kommer till sin rätt, där vi delar med oss av vår kunskap och provar nya sätt att arbeta. Hos oss finner du inte bara ett roligt jobb, du får på köpet ett gäng fantastiska kollegor att arbeta tillsammans med! Vi stöttar och hjälper varandra. Detta stärker oss, skapar arbetsglädje och ökar vår gemenskap. Vi kan erbjuda dig ett spännande och varierande arbete med frihet under ansvar och möjligheter till kompetensutveckling.

Vi är måna om att du mår bra och som en del i detta erbjuder vi friskvårdstimme samt friskvårdsbidrag.

Dina arbetsuppgifter
• Bygga upp ett välfungerande kontaktcenter i Trollhättans Stad.
• Personal-, budget- och verksamhetsansvar.
• Operativ chef med nära ledarskap. Främja engagemang och delaktighet tillsammans med medarbetarna.
• Driva digitalt verksamhetsutvecklingsarbete avseende kvalitet, service/bemötande såväl som utveckling av Kontaktcenters uppdrag gentemot förvaltningarna.
• Effektiv resursanvändning med kundfokus.
• Daglig drift och bemanning.

Kvalifikationer
• Du ska ha en adekvat högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig för tjänsten.
• Tidigare ledarerfarenhet med personal- och budgetansvar i minst 3 år är ett krav.
• Du är en kommunikativ ledare som är lyhörd, tydlig och vågar fatta beslut.
• Dokumenterad erfarenhet av service och arbete med kundfokus, gärna från kundtjänst. - Du är en god kommunikatör, van vid att föredra ärenden i olika typer av sammanhang och anpassa anföranden till målgruppen.
• Du är bra på att bygga nätverk över organisationsgränser, och skapar goda, värdeskapande relationer.
• Du är duktig på att bygga arbetsteam och att arbeta med coachande personalutveckling.
• Du är målinriktad, resultatorienterad och handlingskraftig.
• Du har god förmåga att omsätta behov till verksamhetsnytta och förstår hur god service ska organiseras och levereras.
• Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Anställningsinformation
Intervjuer sker under v. 49 och v. 51.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun som ska bli större. I dag är vi närmare 58 600 invånare och vi har siktet inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 500 medarbetare och våra 350 olika yrken bidrar på olika sätt med att ge service och underlätta en bra vardag för våra invånare - nu och i framtiden. Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Trollhättans Stad tillämpar rökfri arbetstid.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2020-04-01 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trollhättans kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/518".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trollhättans kommun (org.nr 212000-1546)

Arbetsplats
Trollhättans Stad

Jobbnummer
4953330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Kommun: