Chef för kommunsekretariat och arkiv

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi.

Här på stadsledingskontorets avdelning kommunsekretariat och arkiv ansvarar vi för stadens ärendehanterings- och beslutsprocess. Vi ger stöd till stadens förtroendevalda och ansvarar för sekreterarskapet i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen med utskott, råd och kommittéer. Projekt och utvecklingsarbete kring dokumenthantering och att arbeta i kommunal förvaltning drivs här.

Som chef för kommunsekretariat och arkiv är du processägare för stadens ärendeberedningsprocess och du har ett stort ansvar när det gäller att samordna beredningen av ärenden. Du driver och styr gemensamma projekt kopplade till dokument- och ärendehantering och utveckling inom området. I din roll har du nära dialog med politiken för att möta deras behov av stöd och service i sina uppdrag. Du leder sju engagerade medarbetare och rapportering sker till biträdande stadsdirektören.

Dina arbetsuppgifter innebär framförallt att leda det dagliga arbetet på avdelningen och stödja medarbetarna i deras uppdrag. En viktig del i uppdraget är att stärka kompetensen i hela organisationen kring vad det innebär att arbeta i kommunal förvaltning för att säkerställa och rättssäkra beslut och beredningsprocesser. Med gott omdöme, utvecklingsfokus och tydlighet leder du avdelningens arbete mot gemensamma mål.

Vi vill att du har en högskoleutbildning inom statskunskap, juridik eller ekonomi. För att lyckas i rollen ska du ha minst fem års kvalificerad erfarenhet av arbete inom kommunstyrelseförvaltning och har chefs- och ledarerfarenhet från politisk styrd organisation. Det innebär att du har goda kunskaper om ärendeberedning och beslutsprocess, relevant lagstiftning inom området samt har god förståelse för samspelet politik-förvaltning. Som person är du mål- och resultatorienterad, analytisk och självständig med hög integritet. Du är mån om att skapa engagemang och delaktighet hos dina medarbetare.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

I denna rekrytering samarbetar Sundbybergs stad med HRM Affärsutveckling. För mer informnation kring tjänsten kontakta Lennart Rydén 070-355 5056 eller lennart.rydén@hrmab.se. Ansök senast den 31 december 2016 via denna länk. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden så ansök gärna snarast möjligt, dock senast den 31 december 2016. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.

Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-12-06

Ersättning
Lön efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
17292 Sundbyberg
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Jobbnummer
3198445

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: