Chef för IT-Support

Järfälla kommun, IT och Servicecenter / Chefsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, IT och Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen "Järfälla för alla framåt".
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Järfälla kommuns servicecenter har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Vi har såväl externa som interna funktioner, bland annat IT-support en enhet som hjälper kommunens anställda och externa utförare när de har frågor om IT-verktyg, dvs ärendehanterings- samt verksamhetsnära system. Vi är ett team på sex personer ( varav två on-site tekniker) som ger stöd, både per telefon och vid personliga besök, till c:a fyra tusen anställda! Nu söker vi en engagerad och driven chef till detta kraftfulla team!



Publiceringsdatum
2019-05-21

Arbetsuppgifter
Vad kommer vara ditt uppdrag?

Större delen av IT-stödet för kommunens anställda är outsourcad till en extern leverantör, vilka har ett dedikerat team som representerar Järfälla kommun. Därför kommer en stor del av arbetet som IT-supportchef innebära att följa upp att vår leverantör arbetar enligt avtal och uppfyller överenskomna SLA nivåer. En annan del av arbetet är att ta fram rutiner och gränsdragningar för användarsupport av verksamhetsnära system samt on-site support. Detta är en process som påbörjades 2018, men vi har mycket utvecklingsarbete framför oss - antalet system som IT-Support jobbar med förväntas öka successivt inom den närmsta framtiden.
Ett viktigt projekt under 2019 blir övergång till och ansvar för servicecenters nya ärendehanteringssystem- Artvise Kontaktcenter. Detta är ett komplett kontaktcentersystem som förutom ärendehantering även har telefoni och chatt inbyggt. Som systemansvarig kommer du ha ett tätt samarbete med leverantören, kontrollera uppgraderingar och ha övrigt ansvar enligt PM3 modellen.
Som IT-supportchef samordnar du kommunikationen till användarna vid större incidenter och eskaleringar, därför är det viktig att du är pedagogisk och smidig i din kommunikation. Du ansvarar för att målsättningar för service, tillgänglighet och kvalitet för IT-supportenheten uppnås.

Du kommer dessutom:
• ha personalansvar
• leda gruppen i dess dagliga arbete, ansvara för problemlösning och stöttning i den dagliga driften
• rekrytera nya medarbetare till gruppen
• upprätta och utvärdera rutiner, processer och dokumentation.

Tillsammans med ledningen på servicecenter medverkar du i att:
• förmedla visioner och målsättning till personalen
• följa upp mål, prestationer och kvalitetskalibrering
• utveckla, planera och genomföra utvecklings- och karriärplaner.



Kvalifikationer
Vad behöver vi för erfarenhet?
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet som chef inom IT-support/ Helpdesk/ Servicedesk alternativt IT-supporterfarenhet kombinerad med ledarerfarenhet inom något annat område. Du har kunskap om moderna processer och ärendehanteringssystem samt om ITIL.

Vi ser det som starkt meriterande om du har:
• utbildning inom IT eller annan passande högskoleutbildning
• tidigare erfarenhet av styrning av leverantörer och tjänster
• tidigare erfarenhet av PM3
• tidigare erfarenhet av projektledning

Och hur är vår blivande IT-supportchef som person?

Vi vill hitta dig som ger service i världsklass och alltid sätter användaren i fokus. Du förstår verksamhetens mål väl och utifrån dem sätter du upp mål för dig själv och arbetar målinriktat för att uppnå dem. Du är trygg i din ledarroll, motiverar och engagerar medarbetarna för att uppnå gemensamma mål.
På vår arbetsplats sker ständiga förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du delar vår ambition. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och flexibel i ditt sätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi står inför ett antal större förändringar som kräver god förmåga att strukturera och planera.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag, och speciellt vid din förmåga att leda och motivera andra!

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!


ÖVRIGT
Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen "Järfälla för alla framåt". Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde tidigast den 19 augusti eller enligt ö.k. Provanställning tillämpas. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-09
Ange följande referens när du ansöker: A880080
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Lindgren sara.lindgren@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, IT och Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, IT och Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4800898

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, IT och Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, IT och Servicecenter: