Chef för IT-Servicedesk

Järfälla kommun, Servicecenter / Ekonomichefsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen "Järfälla för alla framåt". Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Järfälla kommuns servicecenter ingår i avdelningen "Verksamhetsstöd och medborgarservice". Vi har funnits sedan 2010 och besvarar frågor om kommunens alla verksamhetsområden. Vi har såväl externa som interna funktioner, bland annat IT-servicedesk, som ger support till kommunens anställda och externa utförare vad gäller deras IT-verktyg och verksamhetsnära system. Det är ett team på fyra personer som ger användarstöd, både per telefon och vid personliga besök, till fyra tusen anställda! Nu söker vi en engagerad och driven chef till detta starka team!


Publiceringsdatum
2018-10-31

Arbetsuppgifter
Större delen av IT-stödet för kommunens anställda är outsourcad till en extern leverantör, därför kommer chefens uppdrag att innebära att följa upp att vår leverantör arbetar enligt avtal. En annan del av arbetet kommer att vara att ta fram rutiner och gränsdragningar för kommunens användarsupport av verksamhetsnära system. Detta är en process som påbörjats i år, men vi har mycket utvecklingsarbete framför oss. En viktig del av uppdraget blir ansvaret för servicecenters ärendehanteringssystem som är planerat som ett komplett kontaktcentersystem. Vid större incidenter, eskaleringar eller svårare ärenden är du ansvarig för kommunikationen med användare och leverantörer. Därför är det viktig att du är pedagogisk och smidig i din kommunikation. Du ansvarar för att målsättningar för service, tillgänglighet och kvalitet uppnås.

Du kommer dessutom:
- ha personalansvar
- leda gruppen i dess dagliga arbete, ansvara för problemlösning och stöttning i den dagliga driften
- rekrytera nya medarbetare till gruppen
- upprätta och utvärdera rutiner, processer och dokumentation.

Tillsammans med ledningen på servicecenter medverkar du i att:
- förmedla visioner och målsättning till personalen
- följa upp mål, prestationer och kvalitetskalibrering
- utveckla, planera och genomföra utvecklings- och karriärplaner.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet som chef inom IT-support/ Helpdesk/ Servicedesk alternativt att IT-supporterfarenhet kombinerad med ledarerfarenhet inom något annat område. Du har kunskap on moderna processer och ärendehanteringssystem samt om ITIL.

Vi ser det som starkt meriterande om du har:
- utbildning inom IT eller annan passande högskoleutbildning
• tidigare erfarenhet av styrning av leverantörer och tjänster
• tidigare erfarenhet av PM3

Hur är vår blivande servicedeskchef som person?
Vi vill hitta dig som ger service i världsklass och sätter alltid användaren i fokus. Du förstår verksamhetens mål väl och utifrån dem sätter du upp mål för dig själv och arbetar målinriktat för att uppnå dem. I din ledarroll, motiverar och engagerar du medarbetarna för att uppnå gemensamma mål.
På vår arbetsplats sker ständiga förbättringar, vi vill framåt och vi vill utveckla. Därför är det viktigt att du delar vår ambition. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och flexibel i ditt sätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi står inför ett antal större förändringar som kräver god förmåga att strukturera och planera.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag, och speciellt vid din förmåga att leda och motivera andra!

Urval och intervjuer sker löpande, så tveka inte utan sök nu!


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde tidigast den 21 januari eller enligt ö.k. Provanställning tillämpas. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-18
Ange följande referens när du ansöker: A824591
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
Sara Lindgren sara.lindgren@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4431941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: