Chef för Customer Support

Seco Tools / Ekonomichefsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Seco Tools i Fagersta, Norberg, Ludvika, Arboga, Södertälje eller i hela Sverige

En lösningsorienterad verksamhet med närhet till våra kunder utgör hörnstenarna i vår strategi på Seco Tools och vi har en företagskultur som symboliseras av genuin familjeanda och ett personligt engagemang. Vi värdesätter långvariga och tillförlitliga relationer som ökar förståelsen för de utmaningar våra kunder ställs inför och som ger oss möjlighet att aktivt bidra till en hållbar utveckling. Med öppenhet, respekt och en gemensam syn på verksamheten förenas våra medarbetare över både geografiska och kulturella gränser för att skapa framgångsrika leveranser.

Global Customer Support-teamet i Fagersta hanterar frågor från säljbolag på global nivå samt ser till att säljbolagen vid behov får kontakt med olika produktionsenheter. På avdelningen arbetar åtta till tio personer med kundsupport och offertförfrågningar och till vårt team söker vi nu en chef för Customer Support. Detta är en bra möjlighet för dig som vill vara med och forma en ny grupp och påverka hur vi jobbar med kundservice inom Seco Tools. Du får även chansen att bygga ett brett nätverk med många internationella kontakter.

Publiceringsdatum
2017-10-04

Dina arbetsuppgifter
I rollen leder du vårt team genom att på ett effektivt sätt coacha, fördela och strukturera arbetet inom gruppen. En viktig del av ditt arbete är att du bygger goda relationer och samarbeten med dina kollegor och med viktiga intressenter globalt inom Seco Tools. Du driver konstant utvecklingen framåt för att förbättra Secos globala kundsupport. Vid behov kan du hjälpa teamet med operativa arbetsuppgifter. Du är medlem i ledningsgruppen för Operations Support och representerar Customer Supports, men förväntas vara mycket delaktig i frågor somt gäller transport, skeppning, lager, logistik och planering.

Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet från försäljning B2B, produkt- och/eller kundsupport, gärna från ett stort globalt företag, och du har även erfarenhet från en ledande roll. Goda kunskaper i Office-paketet är viktigt i den här rollen och är du även en van användare av Movex är det ett plus. Då vi arbetar i en internationell miljö är det av yttersta vikt att du är duktig i engelska, både muntligt och skriftligt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av din positiva inställning och ditt drivna arbetssätt. Du är en person som får saker gjorda och är inte är inte rädd för att ta i extra om det behövs. Din sociala kompetens använder du för att kommunicera effektivt med människor på olika nivåer i organisationen samt för att bygga nätverk och goda relationer. Slutligen är du en coachande ledare med skinn på näsan som både kan hantera kritik och sprida energi.

Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som präglas av mångfald och inkludering.

På Seco Tools utvecklar och erbjuder vi avancerade produkter och lösningar som förenklar skärande bearbetning. Vi arbetar tillsammans med våra kunder för att identifiera och implementera den bästa lösningen för deras behov. En gemensam värdegrund förenar Seco Tools 5000 medarbetare i över 75 länder: Passion för våra kunder, Familjeanda och Personligt engagemang.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Seco Tools

Adress
Seco Tools
Seco Tools
73782 FAGERSTA

Kontorsadress
Björnbacksvägen 10

Jobbnummer
3731989

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Seco Tools

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Seco Tools: