Chef för Bygglov
Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret i Kalmar Aldrig förr har trycket på att bygga och förädla Kalmar kommun varit så hög som nu, med allt från satsningar på ett nytt stadsnära och kommunikationsnära universitet invid Östersjöns strand till spännande förtätningsprojekt, kulturkvarter, bostadsprojekt och framtagning av två helt nya kustnära stadsdelar, Södra staden och Norra staden.
Navet i detta målmedvetna arbete är Samhällsbyggnadskontoret vars huvudmål är att planera och möjliggöra byggandet i Kalmar kommun. Förvaltningen består av ca 120 anställda, som med entusiasm, kompetens och driv arbetar för att utveckla Kalmar.
Publiceringsdatum2016-11-04ArbetsuppgifterDin roll som chef på Bygglovenheten är strategiskt viktig för Kalmar. Du kommer att ansvara för Kalmar kommuns hantering av bygglov inklusive tillsyn inom området där du blir en viktig nyckelperson.
Bygglovenheten är en del av Samhällsbyggnadskontoret vars huvudmål är att planera och möjliggöra byggandet i kommunen. Enheten ligger i framkant vad gäller moderna arbetssätt och korta handläggningstider för bygglov. Den fortsatta utvecklingen vill vi att du är med och leder.
Du kommer utöver rollen som Chef även själv arbeta med att handlägga bygglovsärenden som berör framförallt arkitektoniska och estetiska frågor. I din tjänst ingår även att ge råd, upplysningar och service till privatpersoner och företagare i frågor som rör plan- och bygglagen.
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på kommunhuset i centrala Kalmar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvar för Bygglovenheten verksamhet, budget och personalansvar och du samarbetar med kommunens Stadsarkitekt.
• Leder enheten på ett strategiskt och utvecklingsfokuserat arbetssätt.
• Ingå i ledningsgruppen för verksamhetsområdet Planering och Bygg.
• Utveckla enheten arbetssätt och effektivitet tillsammans med din personal.
• Arbeta med externa samarbetspartners och aktörer för att utveckla staden för Kalmar kommuns invånare, verksamhetsutövare och besökare
Kvalifikationer• Arkitekt eller Civilingenjör med inriktning av byggnation/arkitektur eller likvärdig utbildning med erfarenhet och kunskap av husbyggnation.
• Kunskaper inom Plan- och Bygglagen (PBL).
• Erfarenhet av arbete som chef och/eller ledare.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift; såväl som på svenska som på engelska.
Som person är du engagerad, tydlig, har god samarbetsförmåga och känsla för service. Då arbetet har en rådgivande karaktär är det viktigt att du har god pedagogisk förmåga och kan förmedla dina kunskaper väl både muntligen och skriftligen på svenska.
Arbetsmiljö och arbetsglädje är högt värderat och det är viktigt att du också ser det som prioriterade frågor när du leder din personal.
Din ansökan
Ta chansen att söka dig till en av Sveriges växande kommuner! Välkommen med din ansökan för tjänsten antingen via
www.offentligajobb.se eller via
www.boardtalk.se. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Ola Everhed (070-790 01 06) på Boardtalk AB. Urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt dock senast 30 november.
ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annoserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
ErsättningMånadslön Marknadsmässig månadslön
FÖRMÅNER
Friskvårdsbidrag, personalrabatter mm.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: A624006
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOla Everhed
ola.everhed@boardtalk.seRebecka Persson 0480-45 04 40
Kerstin Parker 0480-45 04 73
FöretagKalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret
AdressKalmar kommun, Samhällsbyggnadskontoret
Box 611
39126 KALMAR
Kontorsadress39126 Kalmar
Jobbnummer 3144003
Observera att sista ansökningsdag har passerat.