Chef för administrationsenheten

Gagnefs Kommun / Administratörsjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

Där den vilda Västerdalälven och stilla Österdalälven strålar samman skapar Gagnefs kommun mötesplatser som tar oss in i framtiden. Med utgångspunkt i det lilla bygger vi en modern och trygg kommun. Genom engagemang och kreativitet skapar vi samhället. Vi tar hand om dem som har format den bygd vi lever i idag och satsar för kommande generationer och en hållbar utveckling.

Gagnefs kommun befinner sig i en organisationsförändring och söker nu en chef för administrationsenheten med ansvar för bl a den centrala receptionen, kommunens tjänster inom registrering, nämnds sekreterare samt arkiv.
Som enhetschef ingår du i avdelningen för ledning och administration som utgör en stabsfunktion i kommunstyrelsens förvaltning. Ditt uppdrag är att tillsammans med kommunens övriga centrala avdelningar bistå förvaltningar med expertkunskap inom kommunallagen, stödjer politiken att utföra det demokratiska uppdraget samt att utveckla enhetens arbetssätt för bäst möjliga resultat.

Publiceringsdatum
2019-05-09

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef leder du kommunadministrationens arbete och ansvarar för den politiska ärendeprocessen med beredning till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du ansvarar även för vissa frågor rörande verksamhetsplanering och utvecklingsarbete såsom kommunens ärendehanteringssystem och att utveckla såväl processen kring ärenden som övrig administrativ hantering. I din chefsroll ingår verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för enheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen med inriktning, juridisk, samhällsvetenskaplig eller offentlig förvaltning eller annan relevant yrkesexamen och har flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom ansvarsområdet, du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har god kunskap om de lagar som reglerar verksamheten. Du har som chef flerårig erfarenhet av arbetsledning där resultatansvar och personalfrågor är givna inslag. Vi ser gärna att du har kunskap och erfarenhet inom avtalshantering.

Som person är du analytisk och strukturerad och har förmåga i att se till helheten. Du är en god kommunikatör som kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift. Du har goda ledaregenskaper som yttrar sig genom ett gott bemötande, integritet och förmåga att entusiasmera dina medarbetare.

Arbetstid:
Tjänsten är 100% tillsvidareanställning med tillträde senast den 2019-09-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vill du vara en del av oss?
Gagnefs kommun kännetecknas av närhet. Närhet mellan beslut och medarbetare, närhet mellan de olika verksamheterna och närhet till kunderna. Vi vågar påstå att vi är närmare än de flesta till det mesta!

Övrig information
Gagnefs kommun undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Gagnefs kommun har i förväg beslutade rekryteringskanaler.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-19
Ange följande referens när du ansöker: KS/2019:206/02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Katharina Mansfeld 0241-15334

Företag
Gagnefs kommun

Adress
Gagnefs kommun
Färjbacksvägen 5
78580 GAGNEF

Kontorsadress
Färjbacksvägen 1

Jobbnummer
4778670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: