Chef för administration sökes för interimsuppdrag

AB Söder & Co Consulting / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-07-14

Om företaget
Vårt kundföretag behöver nu en interim chef i 7-8 månader. Uppdragets start är i augusti.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att leda, fördela och utveckla arbetet inom order- och leveransprocessen hos vår kund. I arbetet ingår team- och processutveckling likväl som koordinering. Vår kund är ett bolag med kontor i Göteborg.
Du kommer att ansvara för:

• Operativa och dagliga orderarbetet med fokus på kvalitet.
• Utveckla orderfunktionen och personalen i teamet.
• Utveckla orderprocesserna gentemot kunder.
• Äga och driva förändrings- och utvecklingsarbete inom orderprocessen.
• Ge support till kunder och partners.
• Problemlösning
• Definiera kundernas leveransvillkor och leveranskvalitet samt skapa transparens inom Supply Chain.
• Information och siffror kopplat till order, finans och operativ data för att mäta och utveckla processer och lönsamhet.
• Leverantörs- och kundavtal och relationer.

Profil
Du är den närvarande och trygga chefen som tack vare ditt utvecklade ledarskap har förmågan att zooma in och zoom ut för att se vad som behöver göras, prioriteras och delegeras. Med ditt mod och din beslutsamhet ser du till att få saker att hända och att projekt genomförs. Du är en ansvarsfull "doer" som parallellt med att du delegerar uppgifter till andra jobbar operativt med orderprocessen. Vi förväntar oss att du har förmågan att leda, coacha, inspirera och utmana medarbetarna till goda arbetsinsatser och utveckling. Vidare behöver du vara organiserad och strukturerad för att lyckas bra i denna roll.
Vi ser gärna att du är utbildad inom logistik och har minst fem års erfarenhet från liknande roll inom Customer Service eller Supply Management. Du är van användare av ERP van vid att kommunicera obehindrat på engelska. Att du har tidigare god erfarenhet av att driva projekt- och förändringsarbete är fördelaktigt.
Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av lagstadgade krav för frakt av produkter på nationellt och internationellt.

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1999. Vi skapar karriärmöjligheter för människor och kostnadseffektivitet för företag. Vi tror på långsiktiga relationer och arbetar därför engagerat med en lokal och personlig närhet till våra kunder och kandidater. Vår målsättning är att hitta den optimala matchningen och därmed få organisationer och människor att utvecklas.
Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.
Läs mer på www.soderco.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Söder & Co Consulting

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6258".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107), http://www.soderco.se/

Arbetsplats
Söder & Co Göteborg AB

Kontakt
Niklas Ekeblad
niklas.ekeblad@soderco.se
031-51 00 31

Jobbnummer
6823125

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: