Chef Digital Administration till Lideta Hälsovård

Lideta Hälsovård / Ekonomichefsjobb / Tranås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda, Mjölby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lideta Hälsovård i Tranås, Jönköping, Linköping, Ljungby, Nacka eller i hela Sverige

Lideta Hälsovård och Mama Mia bygger Sveriges nya vårdföretag. Lideta Hälsovård och Mama Mia är ett vårdbolag som driver primärvård, mödrahälsovård och företagshälsovård i södra Sverige. Idag består verksamheten av mottagningar från Stockholm i norr till Trelleborg i söder. Totalt arbetar drygt 500 personer i verksamheten och bolagets huvudkontor finns i Helsingborg. Lideta och Mama Mia koncernen omsätter drygt 700 mkr på årsbasis.

Mama Mia är idag Skandinaviens enskilt största privata kvinno- och barnhälsomottagning. Mama Mia erbjuder ett brett utbud av högkvalitativa vårdtjänster inom öppenvård för alla människor i alla åldrar. Lideta och Mama Mias huvudägare är Nordstjernan, som är ett familjekontrollerat investeringsföretag.


Vi söker dig som vill vara med och utveckla den digitala sjukvården i Sverige. Lideta har idag flera spännande samarbeten inom detta område. I denna tjänsten kommer du ansvara för 20-25 administratörer. Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer vara att planera och leda det dagliga arbetet samt utvärdera och sammanställa rapporter.

Trivs du med kombinationen av ledarskap och administrativa sysslor? Då kommer detta vara en spännande tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2018-08-13

Dina arbetsuppgifter
I rollen som chef över vår digitala administration är dina främsta arbetsuppgifter:

• Arbetsmiljö- och personalansvar för ca 20-25 personer

• Planera, leda och följa upp samt utvärdera det administrativa arbetet

• Delvis eget administrativt arbete

• Samverka med aktuella landsting angående journalprogram och behörigheter

• Samverka med våra samarbetspartners angående processer, behörigheter, personal, ev. friktioner m.m.

Du rapporterar till chefen för verksamhetsutveckling i Helsingborg.

Du utgår från vårt huvudkontor i Helsingborg. Det första halvåret kommer du behöva lägga mycket tid i Tranås, där vår administration är placerad och därefter kommer du förlägga mer tid på huvudkontoret i Helsingborg och ha din placering på den orten.

Kvalifikationer
• 2-3 års erfarenhet som chef över administrativ personal

• Är en god ledare och förebild

• Goda kunskaper i MS Office

• Stor erfarenhet av schemaläggning vid skiftarbete

• Erfarenhet av arbete i journalsystem. Meriterande är kunskap inom Cambio Cosmic och System Cross

• Kunskaper i flertalet olika programvaror och rapportutformningar i dessa

För att axla denna roll behöver du vara självgående, strukturerad och ha en god förmåga att motivera dina medarbetare till höga prestationer. Som person tar du ansvar för ditt arbete, kan prestera under press och vill alltid leverera ett bra resultat.

Mer om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Tjänstgöringsgrad heltid.
Vi hanterar ansökningar löpande, så passa på att sök redan idag!

Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig, Emelie Hägerström på emelie.hagerstrom@lideta.se.

Vi ser varmt fram emot din ansökan!


Kvalifikationer
Körkortskrav
• B (Personbil)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Hägerström emelie.hagerstrom@lideta.se

Företag
Lideta Hälsovård

Adress
Lideta Hälsovård
Gasverksgatan 9
25467 Helsingborg

Kontorsadress
Gasverksgatan 9

Jobbnummer
4286999

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lideta Hälsovård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lideta Hälsovård: