Chef Customer Support Center - Orkla Foods Sverige
Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Malmö
2016-10-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Chef Customer Support Center - Orkla Foods Sverige" (publicerad 2016-10-25) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Chef Customer Support Center
Vill du vara med och leda och utveckla Orkla Foods Sveriges logistik och kundservice? Vi söker en chef för Customer Support Center som arbetar både operativt och strategiskt, vars huvudsakliga ansvarsområde är att säkra leveranserna till våra kunder. Avdelningen hanterar bland annat order och leveranser gentemot våra grossister, både inom dagligvaruhandel och storhushållsmarknaden.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som chef Customer Support Center har du det övergripande ansvaret för vår avdelning Customer Support Center vilken omfattar både export, import och kundservice, där du leder, coachar och utvecklar dina medarbetare samt fördelar det dagliga arbetet. Du har resultat- och budgetansvar för avdelningen. I din roll ingår att du utvecklar och planerar avdelningens långsiktiga arbete och du arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera våra order-, reklamations- och EDI processer, både internt och tillsammans med kund.
Du rapporterar till chef för Logistik & Lagerdrift och har personalansvar för avdelningens nio medarbetare. Din placering är på vårt huvudkontor i Malmö.
Publiceringsdatum2016-10-07KvalifikationerDu har en akademisk utbildning med relevant inriktning samt flera års ledarskapserfarenhet, eller annan bakgrund som bedöms likvärdig. Har du erfarenhet av kundrelaterat arbete inom producerande företag, gärna inom livsmedelsbranschen, är detta en merit. Även Tullkompetens är meriterande, och erfarenhet från arbete kring import/export är önskvärt. Du behärskar svenska och engelska samt har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Som person är du kommunikativ, positiv och arbetar gärna både operativt och strategiskt. Du har en god analytisk förmåga, god affärsförståelse och en förmåga att se helheter. Erfarenhet av processutveckling och förbättringsarbete är meriterande. Genom ett arbetssätt präglat av fokus på utveckling och ständiga förbättringar samt med samarbete uppnår du engagemang och resultat. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig!
Kontaktperson och ansökan
Då vi samarbetar med Badenoch & Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Pernilla Börjesson, rekryteringskonsult Badenoch & Clark, på telefon 040-602 53 56 alt via e-post
pernilla.borjesson@badenochandclark.se om du har frågor om tjänsten. Du söker tjänsten via denna länk. Sista ansökningsdag är den 23 oktober 2016.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-23
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPernilla Börjesson, Rekryteringskonsult 040-602 53 56
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Södra Tullgatan 3
21140 MALMÖ
KontorsadressSödra Tullgatan 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3093017
Observera att sista ansökningsdag har passerat.