Chef Central Trafikledning Väst

Nobina Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nobina Sverige AB i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Ale, Borås eller i hela Sverige

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. I Nobina Sverige är vi idag ca 6500 medarbetare med verksamhet i hela landet. Läs gärna mer på www.nobina.se.
Nobinas centrala trafikledning, CTL, ansvarar för att resenären får en så trygg och punktlig resa som möjligt genom att övervaka trafiken och säkerställa att eventuella störningar som uppkommer hanteras på bästa sätt. En stor del av arbetet handlar om att trafikledningen ska hjälpa förarna ute i trafiken och att tillhandahålla betydelsefull information till våra uppdragsgivare och resenärer. För att lyckas med detta sätts det höga krav på proaktivitet, samarbete och kommunikation mellan CTL och de olika intressenterna.
Rollen som Chef CTL Väst
Som chef för CTL Väst kommer du att vara ytterst ansvarig för att leda ett team där besluten fattas i ett högt tempo och där verksamheten bedrivs 24/7. CTL chefens roll är att coacha och stötta sitt team - så att teamet kan ge en hög service till sina kollegor i trafikområdena samt till våra uppdragsgivare och resenärer. Vi jobbar utifrån Nobinas värderingar (Vi respekterar varandra, Vi bryr oss och vi tar ansvar) inom alla delar av vår verksamhet och jobbar ständigt med att hålla det löfte vi ger alla våra resenärer - vårt Resenärslöfte.
Du kommer att ansvara för att leda och utveckla din grupp mot uppsatta mål och nyckeltal samt utveckla affären. Du har en nära dialog med dina medarbetare och arbetar med regelbunden coachning och feedback genom bl.a. gruppmöten och återkopplingssamtal. I rollen ingår även uppföljning av kundsynpunkter, nyckeltal och sjukskrivningar samt medföljande administration. Du är en viktig del i våra trafikområdens möjlighet att uppnå sina mål, både gällande leverans och ekonomiskt resultat.
Tjänsten är stationerad i Göteborg och du kommer sitta i våra fina lokaler på Kruthusgatan i centrala Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-01-21

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som trivs som ledare och har minst 5 års erfarenhet som chef/ledare.
Du når uppsatta mål genom att motivera ditt team och skapa engagemang för arbetet. Du är van att arbeta med affär och drivs av att uppnå ekonomiska resultat. Det är naturligt för dig att, tillsammans med dina medarbetare, hålla hög kvalitet och ständigt förbättra verksamheten. Du har en god kommunikativ förmåga och är bra på att skapa goda relationer. Du har även ett prestigelöst förhållningssätt som gör att du delar med dig av din kunskap.
Din ledarstil kännetecknas också av viljan och förmågan att lära dig nytt/tänka nytt och har fokus på utveckling och ständiga förbättringar. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en kundorienterad 24/7 verksamhet samt att du trivs i en miljö som präglas av högt tempo. Meriterande om du har arbetat värderingsstyrt och inom kollektivtrafikbranschen.
En eftergymnasial utbildning/högskoleutbildning inom områden som transport, logistik, ekonomi, samhällsbyggnad är extra meriterande.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För att lyckas i din roll ser vi att du har:
Mycket goda ledaregenskaper och förmåga att motivera och utveckla andra
God förståelse för ekonomi och avtalstillämpning
Stort verksamhetsintresse
Förmåga att arbeta målorienterat
Erfarenhet av rapportering, analys samt avvikelsehantering och kvalitetsuppföljning
Strukturerat och självständigt arbetssätt; förmåga att planera, organisera och prioritera
Goda IT-kunskaper
Om tjänsten
Tjänsten är på heltid, individuell lönesättning tillämpas.
Frågor gällande rekryteringsprocessen: Cecilia Jerneheim, cecilia.jerneheim@nobina.se
Facklig kontaktperson:
SACO: Åsa Löwner, e-post: asa.lowner@nobina.se
Unionen: Lars Alm, e-post: lars.alm@nobina.se
Ansökan
Vi vill ha in din ansökan senast [Project.ApplicationDue]men vänta inte med att söka då urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nobina Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "190710".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nobina Sverige AB (org.nr 556057-0128)

Arbetsplats
Nobina

Jobbnummer
6271596

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nobina Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nobina Sverige AB: