Chef Cabonline Customer Service till Uppsala
Proffice Sverige AB / Ekonomichefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Chef Customer service
Som chef för Customer service hos Skandinaviens ledande taxibolag arbetar du med tillgänglighet, punktlighet och säkerhet som ledord. Är du rätt person att leda oss mot nya mål med kundservice i fokus? Är du analytiskt lagd och lockas av utmaningen att skapa en så optimal trafikledning som möjligt?
Vi söker dig som vill leda en grupp på ca 20 personer som arbetar för att både bemöta kunder och förare på bästa sätt och samtidigt i varje stund ska hitta bästa lösning för en optimal ruttplaneringen. Många av våra kunder finns inom samhällstjänster som skolskjuts, färdtjänst, sjukresor osv.
Bolaget är i en spännande fas och det finns möjligheter till utveckling inom bolaget för rätt person.
Uppdraget
Customer service har tre fokusområden; att serva kunder, att serva förare samt trafikledning. Det finns bra systemstöd, men det är medarbetarnas känsla för både kundbemötande och logistik som gör Customer service framgångsrik. Som chef för gruppen både leder och fördelar du arbetet, och är också den som coachar och motiverar medarbetarna i det dagliga arbetet samt följer upp och säkerställer kvaliteten i arbetet. Customer service bemannas alla dagar alla tider.
Du har kundansvar för större ramavtalskunder samt kontakt med vissa leverantörer. Du rapporterar till VD inom regionen och har en plats i dennes ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2016-10-04KvalifikationerDet är viktigt att du tidigare arbetat som chef i några år och har intresse av ledarskap. Du har minst avklarad gymnasieutbildning och gärna genomgått ledarskapsutbildning. Vi värdesätter att du tidigare arbetat i organisationer som tydligt arbetar mot mål och det är ett krav att du arbetat professionellt med kundbemötande.
God svenska och engelska i tal och skrift är också viktigt, liksom körkort är ett krav.
Som person ser vi gärna en positiv person som utmanar gamla tankesätt och tar initiativ att hitta nya bra strukturer för arbetet, även om det ibland är komplext. Du står med båda fötterna på jorden och planerar och organiserar arbetet på ett realistiskt sätt. En händelsestyrd och resultatstyrd verksamhet finner du inspirerande, liksom att samarbeta med andra, då kommer du att trivas hos oss. Du behöver ej ha branscherfarenhet.
Intresserad?
Välkommen att lämna in en ansökan via platsannonsen på proffice.se snarast dock senast 18 oktober 2016. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Kajsa Angerdal Skoglund, tfn 0733 43 42 73.
Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning på Cabonline i Ultuna, Uppsala. Arbetstiden är förlagd till kontorstider på vardagar.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Organisations-/företagsbeskrivning:
Cabonline Group (f.d. Fågelviksgruppen) grundades 1989 och är en av Europas ledande teknik- och serviceleverantör till taxibranschen.
2015 såldes det till H.I.G Capital som är ett ledande globalt riskkapitalbolag som förfogar över mer än 19Mdr USD och har specialiserat sig på investeringar i medelstora bolag. H.I.G stöttar aktivt bolagens tillväxt genom produktutveckling.
I Sverige och Norge är ca 3500 åkerier anslutna till Cabonline Group, med tillsammans ca 7000 fordon under olika varumärken, bl.a. TaxiKurir, TOPCAB, Taxi Skåne, Nya Sverigetaxi (sammanslagning med Taxi 020) och Norgestaxi.
Detta gör oss till Skandinaviens största taxiorganisation som utför drygt 20 miljoner resor per år och omsätter ca 5Mdr SEK. Med representation på ca 230 orter i Skandinavien har vi oöverträffad täckning och leveranskapacitet.
Cabonline erbjuder flexibla transporttjänster i världsklass. Med ledande teknik förenklar vi processen för åkerier, förare och kunder genom att hjälpa dem att hitta den perfekta matchningen. Taxiägarna får genom Cabonline attraktiva kundavtal, branschledande teknikutveckling och tillgång till stordriftsfördelar och infrastruktur.
Vi riktar oss till offentlig sektor, privata företag, åkerier, förare samt kunder och erbjuder utbildade och serviceinriktade förare, administrativt stöd, sömlös teknologi och effektiv förvaltning. Våra effektiva bokningstjänster används av hundratusentals kunder i hela Norden och ger en användarupplevelse utöver det vanliga.
Våra appar och webblösningar sätter en ny standard för bokning och betalning av taxi. Marknadens bästa B2B-plattform för stora och små företag.
Vi har nyckelfärdiga lösningar för taxiföretag. Med system för effektiv trafikledning säkerställer vi högre fordonsbeläggning och snabbare leveranser. Våra service center är bemannade 24/7.
Uppdragsgivare: Cabonline, TaxiKurir
Ort: Uppsala
Omfattning: heltid
Sista dag att ansöka är 18 oktober 2016
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-18
Ange följande referens när du ansöker: 200983544
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKajsa Angerdal Skoglund
kajsa.angerdalskoglund@proffice.seFöretagProffice Sverige AB
AdressProffice Sverige AB
Gamla Torget 5
75320 UPPSALA
KontorsadressGamla Torget 5, 75320 UPPSALA
Jobbnummer 3084811
Observera att sista ansökningsdag har passerat.